اکثر کشورهای اروپایی محدودیت‌هایی را برای کنترل ورود گردشگران اعمال می‌کنند

کشورهایی مانند ایتالیا و یونان برای جاذبه‌های گردشگری محبوب خود هزینه ورودی در نظر گرفته‌اند، در حالی که شهرهایی مانند آمستردام ورود کشتی‌های کروز به بنادر اصلی خود را ممنوع کرده‌اند تا از ازدحام گردشگران جلوگیری کنند.

به‌گزارش میراث آریا، بسیاری از کشورهای اروپایی اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای مقابله با «اورتوریسم» یا همان ازدحام زیادِ گردشگران و حفاظت از یکپارچگی مکان‌های ارزشمند خود در بحبوحه افزایش گردشگری انجام می‌دهند که منجر به ازدحام بیش از حد و ایجاد چندین مشکل زیست‌محیطی و اجتماعی در برخی از محبوب‌ترین مقاصد آن می‌شود.

این اقدامات شامل اعمال هزینه‌های ورودی و سیستم‌های زمان‌بندی برای اجرای مقررات سختگیرانه و جریمه‌ها برای کنترل تعداد بازدیدکنندگان و ایجاد درآمد برای مقامات محلی است. کشورهایی مانند ایتالیا و یونان هزینه ورودی به جاذبه‌های گردشگری محبوب را در نظر گرفته‌اند، در حالی که شهرهایی مانند آمستردام ورود کشتی‌های کروز به بنادر اصلی خود را ممنوع کرده‌اند.

برخی از شهرها، مانند ونیز، دسترسی به مناطق خاصی را در زمان اوج روز محدود کرده‌اند تا تعداد بازدیدکنندگان را پراکنده کنند و ازدحام را کاهش دهند.

ابتکارات برای مبارزه با اورتوریسم

برخی از کشورهای اروپایی نیز بازدیدکنندگان را به سفرهای خارج از فصل اوج گردشگری تشویق می‌کنند، یعنی زمانی که گردشگران کمتری به این کشورها سفر می‌کنند. این ابتکار برای کمک به گسترش تقاضا برای گردشگری و کاهش تأثیر آن بر جوامع محلی است.

در ونیز، گردشگران اکنون باید برای دسترسی به شهر و جزایر آن، هزینه ورودی بین ۳ تا ۱۰ یورو بپردازند، در حالی که طبق گزارش‌ها، شهر اسپانیایی سانتیاگو د کامپوستلا در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مالیات توریستی به عنوان راهی برای مبارزه با اورتوریسم است.

دولت فرانسه نیز کمپینی را برای تشویق گردشگران به بازدید از مقاصد کمتر محبوب راه‌اندازی کرده است. این ابتکار نیز به گسترش تقاضا برای گردشگری و کاهش تأثیر آن بر مقاصد محبوب کمک می‌کند.

در پرتغال، پخش موسیقی با صدای بلند در بسیاری از سواحل محبوب می‌تواند جریمه‌هایی از ۲۰۰ تا 36 هزار یورو به همراه داشته باشد. این امر به کاهش آلودگی صوتی و حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند.

دوبرونیک، مقصد بسیار محبوب کرواسی، کمپین «به شهر احترام بگذارید» را برای مقابله با اورتوریسم راه‌اندازی کرده است. این ابتکار شامل سیستم تحویل چمدان و ممنوعیت رفتارهای مختلف برای حفظ جذابیت و میراث منحصر به فرد شهر است.

ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha