حمام قدیم میناب قابلیت تبدیل به موزه مردم‌شناسی را دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: حمام قدیم میناب قابلیت تبدیل‌ شدن به موزه مردم‌شناسی را دارد که در صورت احیاء گام‌های مؤثری در حفظ و صیانت از هویت تاریخی فرهنگی میناب برداشته خواهد شد

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، در راستای توسعه گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین مرمت آثار تاریخی شهر میناب، نشستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و سید موسی هاشم‌نسب رئیس شورای اسلامی شهر میناب و حبیب‌اله سهرابی شهردار میناب روز چهارشنبه 18 مردادماه 1402 در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان برگزار شد.

محمد محسنی در این نشست با اشاره به اهمیت شهر میناب در حوزه‌های صنایع‌دستی گفت: پنجشنبه‌بازار میناب سابقه تاریخی در عرضه و فروش صنایع‌دستی این شهر و منطقه داشته که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری نیز مطرح است و تأثیرگذاری مؤثر و مستقیمی نیز در توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: آمادگی این را داریم که برای توسعه این بازار تاریخی با شهرداری میناب همکاری کنیم.

او با اشاره به قدمت تاریخی و وجود آثار تاریخی در شهر میناب ازجمله قلعه هزاره، خانه میرزا جواد احمدی و ساختمان حمام قدیم این شهر گفت: قلعه هزاره میناب یکی از آثار ارزشمند تاریخی استان است که حکایت از تاریخ کهن این منطقه دارد.

محسنی اظهار کرد: برای مرمت این اثر تاریخی به دنبال جذب اعتبار هستیم و در صورت تخصیص اعتبار، بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان خانه میرزا جواد احمدی دارای ارزش تاریخی است، افزود: خانه‌های تاریخی، شناسنامه و بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه به شمار می‌رود که ثبت و مرمت و همچنین صیانت از آن مشارکت و همکاری شهرداری را می‌طلبد.

او در خصوص ساختمان حمام قدیم میناب گفت: این حمام قابلیت تبدیل‌شدن به موزه مردم‌شناسی را دارد که در صورت احیاء گام‌های مؤثری در حفظ و صیانت از هویت تاریخی فرهنگی میناب برداشته خواهد شد.

محسنی افزود: به دلیل وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه باغداری و کشاورزی، از بافت باغ و ظرفیت‌های آن برای توسعه گردشگری کشاورزی و اقامتگاه باغی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha