۴۰۰ هنرآموز دلگان سیستان و بلوچستان از آموزش‌های توانمندی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان از برگزاری دوره اول آموزشی به‌منظور ایجاد زمینه اشتغال و کمک به تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری فرد اظهار کرد: کلاس‌های توانمندسازی و آموزشی صنایع‌دستی ویژه خواهران بسیجی، اعضای صندوق قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی بسیج سازندگی و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان دلگان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان افزود: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌ و کارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی با تکیه‌ بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته سوزن‌دوزی و البسه محلی در شهرستان دلگان برگزار شد.

او تصریح کرد: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع و تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ ادامه داشته که طی آن ۴۰۰ هنرآموز موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

مزاری فرد ادامه داد: در این دوره که تفاهم‌نامه آن بین ادارات میراث‌فرهنگی و سپاه منعقد شده، قرار است هنرآموزان پس از پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شوند.

این مسئول بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، پس از اعطای گواهینامه‌های مهارتی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد.

مزاری فرد با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقه‌مندان و همچنین معرفی فرصت‌های شغلی می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در راستای حفظ و احیای رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که براساس معیارهای ملی با رعایت هویت واصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

او گفت: مقرر شده تا طی تفاهم‌نامه‌ای تا پایان سال‌جاری حدود ۲ هزار نفر از علاقه‌مندان به صنایع‌دستی در دو بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم آموزش های مهارتی را فراگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha