دهیاری‌ها و شوراها نقش بسزایی جهت حفظ میراث‌فرهنگی دارند

فرماندار دلگان با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌های منطقه است، گفت: دهیاری‌ها و شوراها نقش بسزایی جهت حفظ میراث‌فرهنگی دارند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی ظهر امروز چهارشنبه با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران و اعضای این انجمن در سالن شهدای مدافع حرم فرمانداری دلگان برگزار شد.

فرماندار دلگان در این جلسه ضمن بیان اینکه حفظ آثار و میراث‌فرهنگی یکی از وظایف دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیت نگهداری و حفاظت از میراث بجا مانده از گذشتگان وظایف تک‌تک دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تلاش جهت نگهداری از این ظرفیت باستانی و تاریخی که باید تلاش کنند.

عبدالغفور حسینی ضمن بیان اینکه در شهرستان دلگان تاکنون تعداد ۶۰ مکان به‌عنوان مکان‌های تاریخی و باستانی شناسایی و ثبت شده‌اند افزود: با تلاش کارشناسان میراث‌فرهنگی و با همکاری خوب مردم این شهرستان تاکنون ۶۰ مکان به‌عنوان مکان‌های تاریخی شناسایی و ثبت شده‌اند.

او همچنین به نقش اصلی دهیاری‌ها و شوراهای بخش و شهرستان نسبت به نگهداری و حفاظت از این آثار بجا مانده اشاره و بیان کرد: باتوجه‌به گستردگی این شهرستان و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش شوراها و دهیاری‌ها نسبت به نگهداری از این مکان‌ها به دهیاران و شوراها جهت همکاری و همراهی با میراث‌فرهنگی ابلاغیه و اطلاعیه‌های کافی ابلاغ شده است.

حسینی همچنین از آحاد جامعه خواست نسبت به نگهداری و پاسبانی از این ظرفیت‌ها نهایت همکاری خود را داشته باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان در ادامه با بیان اینکه ظرفیت گردشگری یکی از فرصت‌های مناسب جهت کارآفرینی و اشتغال‌زایی و کسب درآمد در این شهرستان است گفت: باتوجه‌به وجود بسترهای خوب گردشگری در دلگان اقدامات لازم و ضروری جهت استفاده از این ظرفیت خوب اندیشیده شده است.

عیسی مزاری فرد بیان کرد: این جلسه بر لزوم تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان و در دو بخش مرکزی و جلگه چاه هاشم، روستاهای هدف، جلب مشارکت‌های مردمی، آموزش و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی جهت پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود.

او شوراها و دهیاران را ظرفیت خوبی دانست و افزود: این افراد بازوی میراث‌فرهنگی در هر منطقه هستند.

این مسئول ادامه داد: در سطح شهرستان تعداد ۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی شناسایی و از این تعداد ۲۷ اثر ثبت آثار ملی شده‌اند.

مزاری فرد در پایان با معرفی شماره گویایی ۰۹۶۶۲ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور از مردم خواست جهت ارائه گزارش، پیشنهاد همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha