مرمت 2 بنای تاریخی شاخص سربیشه خراسان جنوبی آغاز شد

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه از آغاز عملیات مرمت خانه‌ی تاریخی بهاور و یاوری به صورت همزمان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی حق‌پناه گفت: این دو خانه‌ تاریخی که در مرکز شهرستان سربیشه قرار دارند از جمله آثار و بناهای شاخص شهرستان محسوب می‌شوند که با پیگیری‌های انجام شده با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال عملیات مرمت آن آغاز شده است.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه افزود: در خانه تاریخی بهاور برچیدن سقف‌های الحاقی ایرانیت و اجرای مجدد با پوشش سرم، برچیدن و اجرای مجدد آجر فرش حیاط، استحکام‌بخشی پی ساختمان، دوخت و دوز ترک‌های بنا و نماسازی انجام خواهد شد.

حق‌پناه تصریح کرد: در خانه تاریخی یاوری نیز اجرای کاه‌گل نمای شمالی و جنوبی بنا، نماسازی داخلی حیاط، دوخت و دوز ترک‌ها اتاق انجام می‌شود.

او گفت: تلاش می‌شود در آینده با پیگیری و بررسی، برای دیگر بناهای تاریخی شهرستان نیز اعتباراتی جذب شود تا بتوان این بناها که میراث ماندگاری برای تمام نسل‌هاست را حفظ کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051900992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha