توجه به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی پایداری خانواده‌ها را تامین می‌کند/ تلاش مناسب وزارت میراث فرهنگی در خصوص ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی به طور حتم می‌تواند باعث پایداری و قوام خانواده‌ها شود.

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی اظهار کرد: تنوع صنایع‌دستی در کشور ما بسیار بالاست و در هر منطقه و هر شهر به فراخور آداب و سنن و فرهنگی که دارد متناسب با آن این هنرمند بسیار ارزشمند را دارند و امروز نیز باید آنچه را که نیاکان ما به‌عنوان میراث هنری به جا گذاشته‌اند ارزش قائل شویم و آن‌ها را حفظ کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنایع‌دستی می‌تواند پایداری خانواده‌ها را تامین کند. دولت و مجلس موظف به همکاری در این باره هستند چرا که این هنر صنعت اثر اصلی‌اش در خانواده‌ها دیده می‌شود.

او افزود: در شرایط کنونی یکی از مشکلات اصلی موضوع اشتغال است که در این باره به طور حتم صنایع‌دستی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.

بهروزی‌فر به ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی نیز اشاره کرد و افزود: این اقدامات خوب است البته باید تلاش‌ها بیشتر شود. ثبت ملی لازمه ثبت جهانی است. در استان گیلان چند شهر و روستا در حوزه صنایع‌دستی ثبت ملی شده‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مطمئن هستم که کمک‌های دولت و مجلس خروجی خوبی را در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی دارد چرا که اگر یک شهر یا روستا ثبت جهانی شود، افتخارش فقط برای مردم آن شهر یا روستا نیست بلکه متعلق به کل ایران و حتی جهان است.

او یادآور شد: با صنایع‌دستی می‌توان فرهنگ، آداب و سنن مردمان خود را به دنیا معرفی کنیم. این ساده‌ترین روش معرفی فرهنگ زیبای ایرانیان است. این‌ها ظرفیت‌های بی‌نظیری است که باید حتما به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051901013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha