نخستین خانه محیط‌زیست روستایی در سواحل مکران افتتاح شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار گفت: نخستین خانه محیط‌زیست در حوزه گردشگری سواحل مکران با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در حفظ محیط‌زیست در ساختمان اداری اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خیرالنساء امیری بیان کرد: باهدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در حفظ محیط‌زیست در پی تفاهم‌نامه منعقد شده فی‌مابین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره محیط‌زیست شهرستان چابهار نخستین خانه محیط‌زیست امروز شنبه 21 مردادماه 1402 در حوزه گردشگری سواحل مکران در محل ساختمان اداری میراث‌فرهنگی راه‌اندازی و افتتاح شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار  افزود: با توجه‌ به اینکه توسعه گردشگری همواره یکی از مسائل اثرگذار برای محیط‌زیست بوده است و گردشگری و محیط‌زیست رابطه‌ای متقابل و وابستگی بسیاری به یکدیگر دارند و طبیعت‌گردی بخش مهمی از صنعت گردشگری را شامل می‌شود و انگیزه سفر بسیاری از گردشگران بازدید از این مناظر طبیعی است؛ بنابراین نوع برخورد افراد و به‌خصوص گردشگران با محیط‌زیست بسیار اهمیت دارد.

او تصریح کرد: تحقق توسعه گردشگری نیازمند آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی دقیق و آموزش به گردشگران و سایر دوستداران و علاقه‌مندان به سیر سیاحت و طبیعت‌گردی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار ادامه داد: در این راستا میراث‌فرهنگی تلاش دارد در بوم‌گردی‌های روستاها و مناطق نمونه گردشگری خانه‌های محیط‌زیست را راه‌اندازی کند چرا که معتقدیم خانه‌های محیط‌زیست بهترین راهکار برای مردمی‌سازی حفظ محیط‌زیست هستند.

او تأکید کرد: خانه‌های محیط‌زیست کمک می‌کنند آحاد مختلف مردم در این خانه‌ها حضور یابند و برنامه‌های آموزشی را به‌صورت عمومی و تخصصی فراگیرند.

امیری اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های آموزشی زیست‌محیطی در خانه محیط‌زیست، اطلاع‌رسانی و نشر مطالب به مخاطبین در امور زیست‌محیطی، فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی جوامع محلی باهدف پایداری محیط‌زیست برای نسل‌های آینده از اهداف راه‌اندازی این خانه‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha