هم‌افزایی بین دستگاهی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در محدوده ژئوپارک زنجان و ماهنشان

معاون گردشگری استان زنجان در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری طبیعت محور با محوریت ژئوپارک زنجان و ماهنشان در حال اجراست.  

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان زنجان روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور معاون گردشگری، مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان، کارشناس طبیعت‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان در سالن جلسات معاونت گردشگری استان برگزار شد.  

داود آبیان در جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان با اشاره به اهمیت گردشگری به عنوان صنعت سبز، گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در تلاش است با تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف فرصت‌های سفر و گردشگری را برای مردم فراهم کند.

معاون گردشگری زنجان افزود: ژئوپارک‌ها برنامه‌های مدونی در خصوص افزایش سطح آگاهی جامعه در مورد توسعه پایدار و شیوه زندگی دارند. ژئوپارک یکی از بهترین مدل‌ها برای همزیستی پایدار انسان و زمین است و این مفهوم به عنوان نگاهی نوین و مدرن در حوزه زمین گردشگری و توسعه پایدار شناخته می‌شود.

خلیل پیمان در ادامه جلسه هم با بیان اینکه ارتباط دو سویه دستگاه‌ها ظرفیت فراوانی را برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند، گفت: رخدادهای مختلفی با موضوعات مرتبط با کشاورزی و دامپروری در استان در حال برنامه‌ریزی بوده و تعدادی نیز برگزار شده است.  

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای چند رویداد ملی در دست اقدام است، افزود: رویداد ملی زیتون و نیز رویداد ملی چندقلوزایی و قوچ افشار در مهرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

جعفر بیات نیز در جلسه کمیته طبیعت‌گردی با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌های گردشگری در رونق اقتصادی گفت: ایجاد ژئوپارک فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری در استان است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان با بیان این که رویدادهای گردشگری جایگاه مهمی در توسعه گردشگری دارند، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در این جلسه، حسین خمسه‌ای هم با بیان اینکه تنوع فراوانی در جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهرستان‌های زنجان و ماهنشان برای توسعه گردشگری روستامحور وجود دارد، گفت: طرح راه‌اندازی ژئوپارک بر این ظرفیت‌ها استوار است.

کارشناس طبیعت‌گردی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ایجاد ژئوپارک یکی از برنامه‌های عملیاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در برنامه هفتم توسعه است، افزود: ایجاد ژئوپارک یکی از موضوعات پیشران ۲۲ گانه استان در تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha