آیین بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در زابل برگزار شد/ تهیه پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان

آیین گرامی‌داشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در مصلی المهدی (عج) شهرستان زابل برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، آیین بزرگداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، قائم‌مقام سازمان تبلیغات کل کشور، ائمه جمعه و دیگر فرمانداران حوزه سیستان، مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی ظهر امروز شنبه 21 مردادماه 1402 در مصلی المهدی ( عج ) شهرستان زابل برگزار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ادامه راه و مکتب حسینی است و امروز شاهدیم که همه دشمنان برای دشمنی با این انقلاب جمع شدند اما از اینکه این انقلاب اراده الهی است غافل‌اند.

محمد کرمی اظهار کرد: هر صحنه‌ای از کربلا و زندگی امام حسین (ع) نشان از اوج عشق و دلدادگی به خداوند است و واقعه کربلا نیز تفسیر قرآن کریم بود.

او افزود: امام حسین (ع) برای اجرای فرمان الهی، پیاده کردن اسلام عزیز، نجات بشریت و اجرای عدالت به میدان آمد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ یک از ضربه‌های دشمن ذره‌ای در اراده امام حسین (ع) تاثیر نداشت.

او اذعان کرد: مراسم عزای امام حسین (ع) با سایر مناسبت‌ها بسیار تفاوت دارد و علت آن هم وجود عشق الهی در قیام حسینی است چراکه تجلی فرمان الهی در این واقعه دیده می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در آن شرایط سخت برای مردم قرآن تلاوت می‌کردند و راه و رسم دین مبین اسلام را یادآوری کردند.

پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان در حال تکمیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین (ع) توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی استان در حال تکمیل است.

علیرضا جلالزایی بیان کرد: قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین (ع) در کتب و منابع تاریخی بسیاری ذکر شده و مورخان تاریخی صحت این مسئله را تأیید کرده‌اند.

او افزود: بحث تاریخی نخستین قیام به خون‌خواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان بر اساس پژوهش‌ها و تحقیقاتی که محمدحسین رجبی دوانی تاریخ‌دان کشورمان در تاریخ سیستان انجام دادند منابعی را ذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: قیام مردم سیستان به خون‌خواهی امام حسین (ع) به فاصله اندکی یک تا ۲ ماه بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در سیستان اتفاق افتاده و تاریخ به‌صورت کلی این قیام را گزارش کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha