زنده‌سازی تاریخ همدان با ثبت جهانی هگمتانه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» را یک پله برای شروع حرکت‌های بزرگتر دانست و گفت: کار اساسی پس از ثبت جهانی آغاز و با ثبت جهانی هگمتانه شروع می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده روز شنبه 21 مردادماه درجمع خبرنگاران گفت: ۳۶ طرح در راستای ثبت جهانی هگمتانه با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار آماده‌سازی‌ و مرمت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در راستای آماده‌سازی شهر برای حضور ارزیاب یونسکو ۳۵۰ تابلوی معرفی دو زبانه با طراحی خاص به زودی در سطح محدوده پرونده ثبت جهانی نصب خواهد شد.

معصوم‌علیزاده در ادامه به اهمیت شهرداری بافت اشاره و تصریح کرد: بافت تاریخی همدان با ۵۰۰ هکتار متولی خاصی نداشت و با توجه به سیاست‌گذاری‌های  حوزه میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر به عنوان مدیر مستقل برای این بافت فعال شدند.

او ارتباط‌، همدلی و تعامل مجموعه میراث‌فرهنگی و شهرداری همدان را نقطه مثبت پرونده ثبت‌جهانی عنوان کرد و افزود: این اتفاق نشان داد با تعامل و همدلی تمام انجام کارها امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان با اشاره به اینکه طرح جامع راهبردی گردشگری در حال تهیه است، اظهار کرد: با تدوین این طرح همدان در سال‌های آینده راه خود را خواهد شناخت.

او برگزاری رویدادهای ملی در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات اداره میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری دانست و گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند نقش مثبتی در رونق گردشگری همدان داشته باشد.

معصوم‌علیزاده در ادامه به حضور ارزیاب یونسکو برای راستی‌آزمایی پرونده در روزهای آینده در همدان اشاره کرد و افزود: ارزیاب پنج روز در همدان حضور خواهد داشت و از جمله برنامه‌هایی که برای مدت حضور او در همدان پیش‌بینی شده جلسه با معتمدین بازار، جلسه با شهردار و استاندار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha