برگزاری نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه جانا و قوانین و مقررات تاسیسات گردشگری در زابل

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه جانا و قوانین و مقررات تاسیسات گردشگری در شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خدیجه براهویی در نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه جانا و قوانین و مقررات تاسیسات گردشگری که صبح امروز دوشنبه 23 مردادماه 1402 با حضور بهره برداران تاسیسات گردشگری منطقه سیستان در محل سالن کنفرانس اداره زابل برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به کثرت، گسترش و تنوع تأسیسات و فعالیت‌های گردشگری، نظارت و پایش اطلاعات حوزه زیرساخت‌های گردشگری عملا به شیوه سنتی مقدور نخواهد بود.

رئیس اداره مراکز و خدمات گردشگری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: سامانه جامع نظارت آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری «جانا»، به منظور مدیریت و نظارت صحیح بر اطلاعات تأسیسات گردشگری راه‌اندازی شده است. 

او هدف از راه‌اندازی این سامانه را آشنایی با نحوه تسریع و تسهیل انجام فرایند تمدید و صدور پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: تاسیسات گردشگری می‌توانند از طریق این سامانه کار تمدید پروانه و ارسال آمار روزانه را انجام دهند.

براهویی در بخش دیگر سخنان خود یکی از معضلات مراکز گردشگری را موضوع قیمت حامل‌های انرژی اعم از گاز و برق مطرح کرد و گفت: در این کارگاه آموزشی موارد ضروری پیرامون محاسبه این موضوع و کنترل در مصرف و دستورالعمل های مربوط به بخشودگی مالیاتی و تعرفه های گاز و برق مواردی مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha