عزم جدی برای راه‌اندازی دوباره موزه آبادان/ آغاز محوطه‌سازی و تجهیز موزه طی 10 روز آینده

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در راستای راه‌اندازی مجدد و از سرگیری فعالیت‌های موزه آبادان گفت: کار محوطه‌سازی و تجهیز موزه تا پایان ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از موزه آبادان که به همراه سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و غلامرضا سلمان‌پور سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان انجام شد، اظهار کرد: باتوجه به پیگیری‌های نماینده مردم آبادان و تأکید بر راه‌اندازی مجدد موزه آبادان و در راستای مشاهده وضع موجود، بررسی زیرساخت‌های موردنیاز، چگونگی ادامه روند اجرایی و تکمیل و ارتقای سطح کیفی، از این موزه بازدید به عمل آمد و در خصوص موضوعات یادشده هم‌اندیشی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: از جمله موارد تأکید شده در این بازدید می‌توان به لزوم پیگیری تأسیس رده حفاظتی، همکاری و پیگیری برای تأمین اعتبار به‌منظور تکمیل اقدامات استانداردسازی بنا، محوطه‌سازی و تجهیز موزه، ارتقای سطح ایمنی موزه، به‌روزرسانی سیستم ایمنی و دوربین‌های مداربسته و ایجاد اتاق مانیتورینگ اشاره کرد.

او در ادامه این بازدید ضمن تشریح اقدامات انجام‌ شده گفت: باتوجه به روند آماده‌سازی ساختمان فعلی و اقدامات مرمتی بنا که در مراحل پایانی به سر می‌برد، کار محوطه‌سازی و تجهیز این ساختمان تا پایان ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد که در این راستا نیازمند همکاری همه مسئولان نظامی‌انتظامی (فراجا) هستیم.

ارسطوزاده با اشاره به این‌که طرح معماری و محتوایی موزه با رویکرد موزه شهر آبادان تهیه شده است، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد شکل‌گیری و سیر تحول شهر کنونی آبادان باشند؛ کما اینکه آشنایی با مشاهیر و بزرگان آبادان یکی از اهداف این طرح است که در یکی از تالارهای موزه به‌زودی شاهد بازگشایی آن خواهیم بود.

او در پایان گفت: لزوم استانداردسازی موزه‌ها، بالابردن سطح کیفی و اجرای طرح محتوایی با رعایت ضوابط به‌روز موزه‌ها، از اهداف این طرح است که پس از طی مراحل یاد شده و تکمیل و تجهیز، با تأمین اعتبار در سال مالی 1402 امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha