پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت پدافند غیرعامل را دارای ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، جلسه اختصاصی پدافند غیرعامل اداره‌کل استان روز یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان، مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و اعضای عضو در اتاق جلسات اداره کل برگزار شد.

سید سعید صفوی در این جلسه گفت: با توجه به اینکه حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مردمی محور و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، اجرای اصول پدافند در این حوزه‌ها ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات اساسی شامل تجهیز و تقویت موزه‌های استان به سیستم‌های حفاظتی، راه‌اندازی سیستم پاسخگویی شبانه‌روزی یگان حفاظت برای دریافت گزارش‌های مردمی، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اداری، سیستم اعلام حریق و… اجرا کرده است.

پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد


سیروس محمدیاری مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل را نوعی دفاع غیر نظامی است که بدون نیاز به جنگ‌افزار، می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی، حساس نظامی، غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان خسارات و تلفات را کاهش داد. مفاهیم سازمان پدافند غیرعامل برای عموم قابل فهم نیست و باید این مهم نیز برای مردم بازگو شود.

محمدیاری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف کارگروه تخصصی، حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل، نظارت بر اجرای اصول و الزامات این پدافند در دستگاه‌های اجرایی است. استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان یک ضرورت محسوب می‌شود و باید با برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها، تولید محتوا و آموزش‌های لازم در این حوزه فرهنگ‌سازی کنیم.

پدافند غیرعامل ثمرات ارزشمندی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد


او گفت: پدافند غیرعامل اصل مهم در بخش‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان است و بهره مندی از ظرفیت و فرصت پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات محیطی و طبیعی ابنیه تاریخی نیز می‌تواند اثرگذار باشد که امروز می‌توانیم نمودهای زیادی از پدافند غیرعامل را در این اداره کل دیده می‌شود.

نوجوان کارشناس اداره کل بازرسی استان زنجان گفت: اقدامات خوبی از بعد پدافند غیرعامل در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

او افزود: پدافند غیرعامل این نکته را به ما گوشزد می‌کند که باید پیش از بروز حوادث به فکر حفظ و بازشناسی آثار میراث طبیعی و فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha