اجرای 30 برنامه در هفته بزرگداشت بوعلی سینا در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امسال به همت انجمن مفاخر و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته بوعلی سینا از اول شهریور به عنوان روز همدان در تقویم ثبت خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مسعود ویژه روز گذشته 25 مردادماه در نشست خبری بزرگداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا گفت: 30 برنامه برای هفته بوعلی سینا در استان تدارک دیده شده که برخی در گستره ملی و برخی در سطح استان برگزار خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همزمان با نشست خبری بناست از پوستر هفته بوعلی سینا رونمایی و رسما از یکم شهریور برنامه‌ها آغاز شود.

ویژه در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: هر سال در محل آرامگاه بوعلی برنامه ادای احترام به جایگاه ابن سینا با حضور بزرگان و دانشمندان انجام می‌شود و معمولا از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، مهم‌ترین برنامه این هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی همایش ملی بوعلی حکیم هزاره‌ها و حضور بوعلی شناسان است.

او ادامه داد: روز دوم شهریور چندین برنامه شب شعر، رونمایی کتب، دیدار با نماینده ولی فقیه و ویژه برنامه‌ای با حضور پزشکان خواهیم داشت. روز سوم بناست کارشناسان یونسکو در هگمتانه برای ارزیابی ثبت ملی حضور پیدا کرده و یک گروه موسیقی مطرح همدان هم قرار است برای نخستین بار قطعه‌ای در مورد بوعلی سینا اجرای برنامه داشته باشد.

او اظهار داشت: شنبه چهارم شهریور در پیاده راه بوعلی سینا با مشارکت شهرداری و کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان برنامه نقاشی خیابانی و اجرای نمایش خلاق کودکانه برپا خواهد شد، روز پنجم نشست کتابخوانی و مسابقه کتابخوانی و روز ششم ویژه برنامه‌هایی برای عموم مردم در محوطه آرامگاه بوعلی برگزار خواهد شد.

ویژه گفت: روز هفتم هم آیین اختتامیه مراسم با برنامه‌های مختلف خواهیم داشت. یک اتفاق خوب دیگر رونمایی از پایگاه اطلاعاتی کتاب‌شناسی با همت نهاد کتابخانه است  و در این هفته قرار است نمایشگاهی در مورد تصاویر مراحل ساخت آرامگاه به زبان انگلیسی آماده شده و مسابقه عکاسی از محل آرامگاه بوعلی نیز برای عموم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052601445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha