۵ درخت کهنسال کرمانشاه ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه این اداره‌کل برای ثبت ملی پنج درخت کهنسال در سطح استان کرمانشاه خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در اولین جلسه کمیته ثبت میراث طبیعی استان اظهارکرد: آثار طبیعی یکی از ظرفیت‌های خدادادی استان است که باید برای حفاظت از آنها و انتقال این آثار به آیندگان همه تلاش خود را به کار بگیریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: با توجه به قدمت زیاد و ارزشمند بودن این مواریث طبیعی به عنوان نمادهایی از استقامت طبیعت در طول تاریخ، جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران دارند.

او ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ این مواریث گران‌بها ثبت آن‌ها به عنوان میراث طبیعی کشور است که با جدیت توسط کارشناسان اداره‌کل در دست اقدام است.

فرمانی تصریح کرد: در این جلسه بررسی پنج پرونده با عناوین مجموعه درختان بنه کهنسال ون رنگینه، درخت توت کهنسال کانی گل علیا، درخت چنار کهنسال دار منگوله هرسین، حفاظت و احیا درخت چنار کهنسال پشته و مجموعه درختان چنار کهنسال چنار حوض لار انجام شد تا پرونده آن‌ها برای طرح در شورای ثبت میراث طبیعی کشور ارسال شود.

او با تأکید بر اهمیت ثبت این آثار ارزشمند، گفت: باید با جذب نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی و انجمن‌های مردم نهاد در این مسیر و با یاری و همفکری هم گام‌های بلندتر و مؤثرتری برداشته شود.

لازم به ذکر است که تا به امروز ۳۸ اثر طبیعی در استان کرمانشاه ثبت شده و شاخص استان هر سال دو اثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052601455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha