نقش بی بدیل و مؤثر راهنمایان گردشگری در معرفی همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از حضور فعال راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی همدان برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری همدان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور فعال راهنمایان گردشگری در تابستان  ۱۴۰۲ گفت: نقش مؤثر راهنمایان گردشگری در معرفی همدان بی بدیل است، پس از گذشت دو سال محدودیت کرونایی راهنمایان گردشگری امسال با حضور فعال در اماکن تاریخی همدان به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری پرداختند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: راهنمایان گردشگری در استان با استقرار در سایت هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا و گنبد علویان جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان را به میهمانان و گردشگران معرفی می‌کنند.

خاکسار با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی در مقصد سفر نیازمند آگاهی‌های لازم از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند، بر نقش مؤثر راهنمایان گردشگری در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد.

او در ادامه از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و گفت: راهنمایان گردشگری نقشی تعیین کننده‌ای در جذب و ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری دارند.

خاکسار افزود: پایتخت تمدن و تاریخ ایران به دلیل تاریخ غنی از اهمیت خاصی برخوردار است و سالیانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین از همان روزهای نخست تابستان ۱۴۰۲ مسافرانی از نقاط مختلف کشور، همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزیدند.

او خاطرنشان کرد: تاریخ غنی شهر همدان مرکز استان همدان به زمان مادها و هخامنشیان و اشکانیان بازمی‌گردد و در آن زمان به نام هگمتانه معروف بود و در دوره‌های متعدد پایتخت ایران به شمار می‌رفت.

گفتنی است ؛گردشگران تابستانی با حضور در مناطق تاریخی و دیدنی همدان به ویژه آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و مجموعه توریستی و تفریحی گنجنامه و غار دیدنی علی‌صدر لحظات خاطره‌انگیزی را ثبت کردند تا فصل جدید پیش روی برایشان با ثبت لحظه‌ها همراه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052601462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha