نوآوری در معرفی کرمانشاه را به قطب گردشگری تبدیل می‌کند

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی کشور، گفت: خلاقیت و نوآوری در معرفی جذابیت‌های کرمانشاه می‌تواند این استان را به قطب گردشگری تبدیل کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید مصطفی فاطمی عصر روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولین، فعالین حوزه گردشگری، کارشناسان و صاحبان ایده در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه یک شهر با جذابیت‌های بسیار و بی نظیر در حوزه گردشگری است که در صورت نوآوری و خلاقیت در معرفی آن به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی کشور، افزود: برای معرفی درست این استان باید از روایت‌ها، افسانه‌ها و قصه‌هایی که به آثار تاریخی و طبیعی استان باز می‌گردد، برای معرفی و رونق گردشگری کرمانشاه استفاده کرد.

او ادامه داد: همه شهرهای جهان از جاذبه های خاص خود در حوزه گردشگری برخوردار هستند، که از این ظرفیت بیشترین استفاده را می‌کند.

فاطمی گفت: کرمانشاه از جمله شهرهایی است که جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد و حتی اگر بخواهیم آن را با مهمترین شهرهای مقصد گردشگری جهان مانند شهر "پیزا" در کشور ایتالیا مقایسه کنیم، جذابیت‌های کرمانشاه و این استان بیشتر است.

او با بیان اینکه چرا کرمانشاه با این همه جاذبه گردشگری نتوانسته به مقصد مهم گردشگری تبدیل شود، گفت: نبود خلاقیت و نوآوری در معرفی جاذبه‌های گردشگری یکی از ضعف‌های  عمده استان است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی کشور تاکید کرد: خلاقیت و نوآوری در شیوه ارائه و معرفی جاذبه‌های گردشگری در رونق گردشگری بیش از آثار و داشته‌های تاریخی و طبیعی اهمیت دارد.

 او افزود: ما باید در گردشگری "قصه فروش" باشیم و آثار و جاذبه‌های گردشگری را با داستان و قصه معرفی کنیم تا برای گردشگرا جذابیت بیشتری داشته باشند و مردم برای شنیدن این داستان‌ها و دیدن این جاذبه‌ها کیلومترها راه را طی کنند.

فاطمی با اشاره به وجود افسانه‌های مشهور و دل نشینی همچون شیرین و فرهاد در کرمانشاه، گفت: در کرمانشاه تمرکز بر روی روایت‌های درست و داستان سرایی از آثار تاریخی بسیار مهمی همچون کتبیه آنوبانی‌نی، کتبیه بیستون و یا ماجرای طاق‌بستان، ظرفیت بازدید از آثار تاریخی این استان را چندبرابر می‌کند.

او گفت: افزایش تولید محتوا و داستان در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان، میل و رغبت برای بازدید از این آثار را درمیان گردشگران افزایش می‌دهد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی کشور در ادامه با اشاره به نقش ویژه کرمانشاه در دفاع مقدس، گفت: داستان‌ها و روایت‌های واقعی و شگفت انگیز پرشماری از جنگ تحمیلی در این استان وجود دارد که می‌تواند کرمانشاه را به مقصد گردشگری دفاع مقدس تبدیل کند.

او تاکید کرد: کرمانشاه پر از داستان های واقعی و روایتهاست و تنها باید این داستان ها و روایت ها را به گوش گردشگران در سراسر کشور و حتی جهان برسانیم تا این استان را به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل کنیم.

 فاطمی در خاتمه با اشاره به اهمیت نقش انسان‌ها در توسعه گردشگری، گفت: خلاقیت و نوآوری در شیوه ارائه محصولات، عامل توسعه گردشگری یک شهر و استان و این جشنواره می‌تواند شروعی برای کرمانشاه باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402052701487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha