اولین جشنواره نوآوری در گردشگری کرمانشاه برگزار شد

اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه با معرفی ایده‌های برتر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، عبد الحمید محمدی روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه که در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم کرمانشاه از دیرباز به مهمان نوازی شهره خاص و عام بوده و هست و این یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری استان است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، گفت: این یک فرصت بسیار مناسب برای رونق گردشگری مذهبی در استان است.

او افزود: پیاده روی اربعین علاوه بر فضای معنوی حاکم بر آن می‌تواند دستاورد اقتصادی زیادی برای استان داشته باشد و ما باید برای بعد اقتصادی آن نیز برنامه داشته باشیم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه بهشت گردشگری غرب کشور است، گفت: در کرمانشاه همه ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی، ورزشی، فرهنگی، سلامت و... را دارد که باید برای همه آنها برنامه داشته باشیم.

از ایده‌های نوآورانه در معرفی کرمانشاه حمایت می‌کنیم

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه نیز در این جشنواره اظهار کرد: استان کرمانشاه از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که برای رونق گردشگری آن باید این جاذبه‌ها با نگاه نوآورانه و خلاقیت معرفی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، با اشاره به نقش گردشگری در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... جامعه به عنوان یکی از سه صنعت برتر جهان، افزود: ورود هر چهار گردشگر یک شغل دائم ایجاد کند و اگر این عدد سالانه به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی تبدیل شود عملا می‌توان پنج میلیون شغل پایدار ایجاد کرد.

او ادامه داد: استفاده ظرفیت اشتغالزایی گردشگری برای استانی مانند کرمانشاه که همواره در رتبه های اول بیکاری کشور قرار دارد بسیار مهم است، بنابراین باید توسعه گردشگری در اولویت کاری مدیران استان قرار گیرد.

فرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات فرهنگی گردشگری، گفت: در حوزه دینی نیز گردشگری بسیار مهم است و اولین کسی که بر این موضوع تاکید و سفارش کرده خداوند کریم است که ۱۵۰۰ بار در قرآن کریم به موضوع سفر و گردشگری تاکید کرده و از همه افراد خواسته که در زمین گردش کنند تا عظمت خلقت و سرگذشت پیشینیان را از نزدیک مشاهده کنند.

او با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوآوری در گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم این جشنواره شروعی برای ایجاد تحولی نو با نگاه نوآورانه و فناورانه به گردشگری استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: کرمانشاه در همه حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی، دفاع مقدس، ورزشی، سلامت و ... دارای جاذبه‌ها و آثار بسیاری است که باید  این آثار با رویکرد نوآورانه و خلاقانه به درستی معرفی شوند.

او با تاکید بر اینکه از ظرفیت تمامی دستگاه‌های استان از جمله پارک علم و فناوری و سازمان جهاد دانشگاهی برای معرفی کرمانشاه استفاده می‌کنیم، گفت: در اولین اقدام نوآورانه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سامانه "کرماشاه گشت" را با همراهی بخش خصوصی راه‌اندازی کرده‌ایم که همه اطلاعات مورد نیاز در حوزه گردشگری استان کرمانشاه در دسترس گردشگران قرار می‌دهد.

در این جشنواره ضمن ارائه و معرفی سه ایده نوآورانه در حوزه گردشگری در خاتمه از ایده‌های برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052701488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha