حضور ۵۵۴۵ داوطلب در آزمون جامع گردشگری کشور/ کمبود نیروی متخصص یکی از ضعف‌های گردشگری غرب کشور است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور، گفت: در سراسر کشور ۵۵۴۵ داوطلب در آزمون جامع دوره‌های کوتاه مدت گردشگری شرکت کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید مصطفی فاطمی روز جمعه ۲۷ مردادماه در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه مدت گردشگری استان کرمانشاه در گفتگویی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور ۵۵۴۵ داوطلب در آزمون جامع دوره‌های کوتاه مدت گردشگری شرکت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور، افزود: این آزمون در دوره‌های راهنمایان ایرانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، مدیر فنی طرح تطبیق و کارشناس ارزیابی طرح تطبیق برگزار شده است.

او با اعلام اینکه این آزمون دو بار در طول سال برگزار می‌شود، گفت: بخش مهمی از نیروی مورد نیاز تاسیسات گردشگری از برگزیدگان این دوره‌ها تامین می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: آموزش یکی از ارکان اساسی گردشگری است و اکثر استان‌های ما یکی از نیازهای اصلیشان در حوزه گردشگری نیروهای متخصص و آموزش دیده در این حوزه است.

او با اعلام اینکه در استان کرمانشاه  بیش از ۱۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: یکی از نیازهای اساسی گردشگری به ویژه غرب کشور بحث نیروی انسانی متخصص است که امیدواریم با برگزاری این آزمون‌ها و آموزش‌هایی که در طول سال در نظر گرفته می‌شود بتوانیم این نقیصه را کمرنگ‌تر کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور، در خاتمه اظهار کرد: برای شرکت‌کنندگان در این آزمون با توجه امتیازی که کسب می‌کنند در صورت کسب نمره قبولی گواهی لازم برای فعالیت در حوزه فعالیت موضوع امتحان صادر می‌شود و می‌توانند جذب بازار کار حوزه گردشگری شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052701513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha