ظرفیت‌ گردشگری کرمانشاه ویژه است/ معرفی حلقه گمشده توسعه گردشگری کرمانشاه

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور، با بیان اینکه کرمانشاه به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری شهری از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برای توسعه گردشگری کرمانشاه باید در حوزه معرفی و تبلیغات اقدامات اساسی شکل بگیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید مصطفی فاطمی روز جمعه ۲۷ مردادماه پس از بازدید از تعدادی از بناها و جاذبه‌های گردشگری شهر کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه قابلیت‌ها و داشته‌های بسیار ارزشمندی دارد که می‌تواند به عنوان یک مقصد گردشگری در غرب کشور نقطه اتصالی بشود برای جاذبه‌هایی که در این منطقه از کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور، افزود: این قابلیت‌ها نتوانسته است به خوبی بروز و ظهور پیدا کند، افراد خلاق و صاحب ایده باید به میراث‌فرهنگی فرهنگی کمک کنند و از همه ظرفیت‌های فکری موجود استفاده شود تا بتوان شاهد توسعه گردشگری کرمانشاه بود.

او با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران، فعالین گردشگری و صاحبان ایده در این جشنواره حضور داشتند می‌تواند گام مناسب و شروع خوبی برای کرمانشاه باشد که با نگاهی نو و استفاده از ایده‌های خلاقانه بتوان کرمانشاه را به سمت یک مقصد خوب گردشگری هدایت کرد.

فاطمی انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک را یکی دیگر از ظرفیت‌های ویژه کرمانشاه دانست و گفت: باید در حوزه خوراک با راه‌اندازی خیابان و یا محله غذا به این بخش نمود بیشتری داده شود.

او تصریح کرد: همچنین کرمانشاه از بافت تاریخی با ارزشی برخوردار است که باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و مرمت و سامان‌دهی بافت مسیرهای گردشگری شهری برای کرمانشاه تعریف شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از بافت تاریخی شهر کرمانشاه، از تکیه معاون الملک، تکیه بیگلر بیگی، هتل بوتیک آریو، هتل بوتیک کرمانشاه، سرای فیض، خانه سوری و بازار تاریخی کرمانشاه دیدن کرد.

همچنین بازدید از محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان و مجموعه رستوران‌های اطراف طاق و پارک غربی و شرقی بخشی دیگر از برنامه کاری مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور از شهر کرمانشاه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha