وظیفه انجمن میراث فرهنگی ابهر حفظ و احیای آثار تاریخی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر گفت: کارگروه پاسداری از میراث ناملموس شهری و روستایی و انجمن میراث فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲  کارگروه پاسداری از میراث ناملموس شهری و روستایی و انجمن میراث‌فرهنگی به ریاست معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ابهر و با حضور اعضای کارگروه با موضوع پاسداری از میراث ناملموس شهری و روستایی و انجمن میراث فرهنگی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.  

وظیفه انجمن میراث فرهنگی ابهر حفظ و احیای آثار تاریخی است
امیر علیمحمدی گفت: این کارگروه به استناد تصویب‌نامه هیئت‌ وزیران با عنوان آیین‌نامه پاسداری از میراث ناملموس شهرها و روستاها و ماده ۵ تصویب‌نامه مذکور تشکیل شد. دهیاری‌ها و بخشداری‌ها ظرفیت‌های خوبی هستند که با آموزش آنها می‌توان از بسیاری آثار تاریخی موجود در روستاها حفاظت کرد.

وظیفه انجمن میراث فرهنگی ابهر حفظ و احیای آثار تاریخی است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر بیان کرد: هدف از تشکیل انجمن مشارکت مردم در حفظ و احیای میراث‌فرهنگی و آثار باستانی و حفظ مباحث فرهنگی و اجتماعی آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی است. ابهر یکی از شهرستان‌های غنی استان است که آثار تاریخی و میراث ناملموس زیادی را داراست که برای حفاظت از آن‌ها نیاز به همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

وظیفه انجمن میراث فرهنگی ابهر حفظ و احیای آثار تاریخی است
او خاطرنشان کرد: برخی از آیین‌ها و آداب، بازی‌های بومی محلی و دیگر مباحث فرهنگی موجود در روستاها که یک اثر فرهنگی محسوب می‌شود و می‌تواند با کمک این انجمن احیا شده و به صورت ملموس و غیرملموس ثبت شود و با مشارکت مادی و معنوی انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توان برنامه‌های فرهنگی اجتماعی خوبی را در حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد.

علیمحمدی گفت: آیندگان ما باید متکی به تاریخ خود بوده و با وجود هویت ایرانی موجود به خودباوری برسند، تشکیل این انجمن در حفظ و احیا آثار تاریخی نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha