بهره‌مندی از ابزارهای نوین در گردهمایی بزرگ حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که دی ماه سال جاری برگزار خواهدشد، ابزارهای متنوع، نوین و بسترهای مساعد بخش سرمایه‌گذاری از جمله بورس به خدمت صنعت گردشگری کشور در آورده خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران که دی ماه سال جاری با مشارکت‌های اجرایی، بخش خصوصی و غیردولتی با وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد، حضور یافت و ضمن استماع نقطه نظرات اعضای حاضر از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف این گردهمایی بزرگ را بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی و غیردولتی از طریق تسهیل فرآیندهای این حوزه و فراهم آوردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران و متقاضیان و تشویق و ترغیب آنها اعلام کرد.  

او با بیان اینکه اداره‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه معاونت گردشگری در تلاش است مشارکت حداکثری سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی یا خدمات‌رسان به این حوزه را فراهم آورد، این همایش را فرصتی برای ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و تحقق بخشی از اهداف و سیاست‌های کلان برای جذب سرمایه‌گذار، تسهیل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی و نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی برای تمامی ذینفعان بخش خصوصی و غیردولتی عنوان کرد.

به گفته معاون گردشگری با توجه به اینکه ایجاد بستر و فضای گفتمان ذینفعان در نشست‌های تخصصی و حضور دستگاه‌های اجرایی مهم و اثرگذار با مشارکت سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین رویکردهای این همایش و نمایشگاه به شمار می‌آید از این رو تلاش شده است که هدایت سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری از جمله پارک‌های طبیعت‌گردی، قرقگاه‌های حیات وحش و غیره محقق شود.

 معاون گردشگری با اشاره به اینکه در رویداد پیش رو کمیت و تعداد بسته‌های سرمایه‌گذاری دارای اولویت نیست، نسبت به ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوب و بسته‌های سرمایه‌گذاری که مجوزهای لازم آنها اخذ شده است، تاکید کرد و لزوم به کارگیری ابزارهای نوین و زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موجود از جمله بورس را ضروری خواند. 

پررنگ بودن نقش مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و فعالان در ابعاد و موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری، حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و تولیدی و گردشگری، دستگاه‌های اجرایی صاحب فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، وزارت نیرو، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان محیط زیست و صندوق حفظ و احیاء بناهای تاریخی، شرکت فرودگاه‌ها و غیره برای تنوع‌بخشی به حوزه‌های سرمایه‌گذاری از جمله سایر زوایای دارای اهمیت به گفته معاون گردشگری بود.

شالبافیان همچنین با تاکید بر اینکه در رویداد همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری نشست‌های B2B بین سرمایه‌گذاران و برگزاری پنل‌های تخصصی با محوریت و حضور بخش خصوصی و غیردولتی برای تشریح محورهای اساسی توسعه صنعت گردشگری برگزار خواهد شد، معرفی ظرفیت‌های کارآفرینی، نوآورانه و خلاق در صنعت گردشگری را دارای اولویت خواند.

همچنین در این نشست معاون گردشگری پیرو بررسی راهکارهای توجیه‌پذیر و ایجاد انگیزه و جاذب سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، اهتمام به گردشگری موضوعی شامل سرمایه‌گذاری در گردشگری ساحلی، دریایی، گردشگری سلامت، توسعه مراکز تفریحی و سرگرمی، گردشگری کشاورزی، گردشگری خلاق و نوآورانه(استارت آپ‌ها) را در دستور کار قرار داد.

به گفته او هم‌افزایی زنجیره ذی‌نفعان سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران از قبیل صنایع ریلی، هوایی، دریایی، اقامتی، زیرساختی، جاده‌ای و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان گردشگری دراین رویداد می‌تواند زمینه‌ساز اهداف تحقق توسعه گردشگری در کشور باشد.

انتخب طیف گسترده مخاطبین در همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

همچنین احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: این نشست پیرو برگزاری سلسه نشست‌های متوالی، همفکری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف بوده است و هم‌اکنون بخش زیادی از آن جنبه اجرایی پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌های مختلفی در قالب فرصت و بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، از این رو مشارکت دستگاه‌های بسیار زیادی از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، ظرفیت‌های آبی، بنادر و خیلی از دستگاه‌های مرتبط اخذ شده است.

 تجری با تاکید بر اینکه نیاز است انسجامی میان دستگاه‌های ملی و استانی ایجاد شود، اظهار امیدواری کرد که هم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوب و هم بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده ارائه شود تا مخاطبین گسترده‌ای که ویژه این رویداد شامل سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و نیز فعالین اقتصادی دارای رزومه مطلوب در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند، بتوانند بهره‌مندی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha