تعیین حریم محوطه‌های تاریخی آذربایجان غربی باید با جدیت پیگیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: باید برای تعیین حریم محوطه‌های تاریخی اقدام جدی انجام شود تا مانع از تعرض به آثار و محوطه‌های تاریخی شویم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مصطفی ده‌پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، 28 مرداد 1402 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در این دیدار با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ میراث‌فرهنگی اظهار کرد: مردم اگر درگیر این حوزه شوند آنگاه داوطلبانه برای حفاظت از آثار تاریخی پیش‌قدم شده و نیز با سرمایه‌گذاری موجب رونق گردشگری می‌شوند.

مصطفی ده‌پهلوان افزود: در این راستا رسانه نقش مهمی در ارتباط با شناساندن آثار تاریخی و معرفی آنها به مردم می‌تواند ایفا کند تا عقب‌افتادگی در این حوزه جبران شود.

او گفت: مقرر شده است گروهی متشکل از اعضای شورای پژوهشگی استان‌ها تشکیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در آذربایجان غربی محوطه‌های تاریخی بی‌شماری وجود دارد که امید است با کمک پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گام‌های بزرگی برای تعیین حریم و ثبت ملی آنها برداشته شود.

مرتضی صفری گفت: میراث‌فرهنگی بخشی از هویت و تاریخ مردم هر جامعه بوده و برای حفاظت از آنها باید مردم را علاقه‌مند به این حوزه کنیم.

او تصریح کرد: تاکنون تعاملات خوبی با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری و سمن‌ها برای حفاظت و نگهداری از میراث‌فرهنگی انجام شده و این اقدامات نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha