طرح هادی شهر باغستان فردوس اجرا می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: اجرای طرح هادی شهر باغستان فردوس مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده بیان کرد: با توجه به آنکه طرح هادی شهر باغستان توسط مشاور در دست تهیه است و از سویی بخش مهمی از مجموعه میراث جهانی قنوات بلده در این شهر واقع شده و لزوم بررسی دقیق‌تر طرح پیشنهادی، جلسه‌ای با حضور شهردار باغستان، مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات بلده و کارشناسان میراث فرهنگی روز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: مهم‌ترین مسائل مطروحه توسط پایگاه میراث جهانی شامل تدقیق و جانمایی آثار تاریخی همچون محوطه‌های تاریخی، آسیاب‌ها، حمام‌ها و… در نقشه طرح هادی، توسعه مسیرهای پیاده در خیابان اصلی باغستان و در مسیر شاهجوی بلده و لزوم طراحی این مسیرها در مراحل بعدی، بازگشایی مسیرهای موازی با خیابان اصلی برای حل مسائل ترافیکی بود.

او بر لزوم‌توجه به توسعه بخش‌های مسکونی و و الحاق زمین‌های ذخیره برای این منظور در راستای جلوگیری از تفکیک و تخریب باغ‌ها و جانمایی پارکینگ‌های عمومی برای خدمات بهتر به مردم و گردشگران تأکید کرد.

شهردار باغستان نیز بر اهمیت این میراث جهانی و بویژه شاهجوی بلده تأکید و برای پی‌گیری موضوعات مطروحه قول مساعد داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha