شهربازی فدک و مجتمع گردشگری آبشار قم به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از بهره‌برداری از شهربازی فدک و مجتمع گردشگری آبشار تا اوایل مهرماه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، پیام جوادیان در جلسه شورای خدمات شهری منطقه سه که صبح امروز یکشنبه 29 مرداد 1402 برگزار شد، در خصوص موضوعات و مشکلات منطقه در تمامی حوزه‌های خدمات شهری اظهار کرد: مساحت کل فضای سبز منطقه ۳ تا پایان خردادماه سال جاری ۴ میلیون و ۴۸۰ مترمربع است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: همچنین مساحت فضای سبز شهری منطقه نیز، یک‌میلیون و ۴۳۳ هزار مترمربع و مساحت فضای سبز جنگلی و کمربند سبز منطقه سه ۳میلیون و ۴۸ هزار مترمربع است.

او با بیان اینکه منطقه ۳ دارای ۶۰ پارک شهری و محلی است و سرانه کل فضای سبز منطقه وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: ۲۳.۷۵ مترمربع به ازای هر شهروند و سرانه شهری ۷.۶ مترمربع و سرانه تفرج‌گاهی ۴.۲ مترمربع برای هر شهروند و سرانه جنگلی ۱۶.۱۵ مترمربع است.

جوادیان با تأکید بر اینکه در حال حاضر دو پروژه مهم و استراتژیک در منطقه داریم که شهربازی بوستان فدک یکی از این پروژه‌هاست، عنوان کرد: این بوستان که جز فضاهای نوستالژی و قدیمی قم است، ۴۵ هزار مترمربع مساحت دارد.

او با اشاره به عدم وضعیت مناسب این بوستان از زمان تحویل گرفتن، گفت: در آخرین بازدید، وضعیت بوستان خوب اعلام‌شده و اعضای کمیسیون ماده ۳۸ در ۱۶ مرداد از پروژه بازدید کردند و قرار است فاز نخست تا یک ماه آینده افتتاح شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم افزود: در این بوستان، ۱۰ تجهیزات بازی بزرگسال و سینمای سه‌بعدی و پارک آبی طراحی می‌شود که در بحث‌های عمرانی تلاش خوبی از سوی منطقه سه انجام شد.

او اظهارکرد: مجتمع فرهنگی گردشگری آبشار نیز یکی از پروژه‌های مهم بوده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و برق و امکانات در دست اقدام است و این دو پروژه مهم تا اوایل مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

جوادیان در مورد راه‌اندازی بوستان فدک عنوان کرد: پیش‌تر این بوستان وضعیت نامناسبی داشت و اخیراً رستوران آن بهسازی شده و وضعیت خوبی پیدا کرده و رونق گرفته است.

او در خصوص نمایشگاه گل و گیاه بوستان بنیادی خاطرنشان کرد: این بوستان اهمیت زیادی دارد و دو هفته قبل یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور در مزایده آن برنده و قرارداد بسته شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: قرار است شش مرکز شامل گل‌های آپارتمانی و تخصصی، ماهیان زینتی و کلینیک گیاه‌پزشکی و غیره در بوستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052901629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha