رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم فرصت طلایی جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای سمنان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم فرصت طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی برای استان سمنان است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی نخستین نشست شهرداران استان با محوریت برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم، گفت: این رویداد با حضور ۲۰ سفیر و ۲۰ وزیر گردشگری از کشورهای عضو اتحادیه جاده ابریشم برگزار می‌شود و فرصتی منحصربه‌فرد و طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران در سطح ملی و بین‌المللی در استان سمنان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: باید برنامه‌هایی که برای این رویداد بین‌المللی در استان سمنان برگزار می‌شود در سطح بین‌المللی باشد، زیرا سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه شهرهای گردشگری جاده ابریشم است و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی در برگزاری این اتفاق مهم لازم است.

کرم‌زاده برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی برای این رویداد را امری مهم دانست و گفت: آماده‌سازی افکار عمومی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، تقویت زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران خارجی در استان باید با برنامه‌ریزی‌های تخصصی صورت گیرد و هرچه زودتر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های برگزاری این رویداد انجام شود.

او با اشاره به اینکه در کشور ۲۹۳ رشته صنایع‌دستی وجود که از این تعداد ۵۲ رشته در استان فعال است، افزود: ما می‌توانیم در این رویداد با بازاریابی به تجاری‌سازی صنایع‌دستی استان سمنان و صادرات آن از مبدأ استان سمنان به کشورهای دیگر برای نخستین بار دست پیدا کنیم.

رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم گفت: این رویداد انقلابی در ابعاد اقتصادی، گردشگری، توسعه شهری، فرهنگی و... برای ایران بخصوص استان سمنان است و نیاز است پذیرای گردشگران کشورهای مختلف در تمامی شهرهای استان پهناور سمنان و از ظرفیت‌های آن‌ها در تمامی شهرهای استان سمنان استفاده کنیم.

حسین موسوی افزود: امید است با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، شاهد ثمربخشی هرچه بیشتر این رویداد برای توسعه استان سمنان باشیم.

جلسه هماهنگی اولین رویداد بین‌المللی گردشگری جاده ابریشم با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، رئیس دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ، شهرداران استان سمنان، اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان در دانشگاه سمنان برگزار شد.

این رویداد با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، دبیرخانه بین‌المللی سمنان در اتحادیه شهرهای جاده ابریشم ایران، دانشگاه سمنان، شورای اسلامی شهر و شهرداری سمنان در فروردین ۱۴۰۳ در استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053001758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha