ایتالیا در گردشگری فرانسه و اسپانیا را کنار زد اما مغلوب یونان شد

آمارهای گردشگری تابستانه نشان می‌دهند که ایتالیا رشد قابل‌توجهی را نسبت به سال‌های قبل تجربه کرده است و از فرانسه و اسپانیا پیشی گرفته است، اما یونان همچنان در صدر این فهرست جای دارد.

به‌گزارش میراث آریا، وزارت گردشگری ایتالیا اعلام کرده است که ایتالیا دومین مقصد برای سال ۲۰۲۳ است، زیرا ۳۹ درصد از امکانات اقامتی در پلتفرم‌های آنلاین رزرو شده است و بالاتر از فرانسه و اسپانیا است که به ترتیب ۱۴ و دو درصد افزایش را ثبت کرده‌اند.

طبق این بیانیه مطبوعاتی، رزرو خطوط هوایی در نیمه اول آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است و افزایش پروازهای بین‌المللی به ۲۲ درصد رسیده است.

محبوب‌ترین مقاصد ایتالیا در تابستان امسال، استراحتگاه‌های ساحلی بودند که ۴۳ درصد از رزروها را به خود اختصاص دادند و همچنین در مقایسه با میانگین کشورهای رقیب مانند یونان، اسپانیا و فرانسه، ۳۱ درصد جایگزین اقتصادی‌تر را ارائه کردند.

در میان صدها ساحل محبوب، پولیا جایگاه اول را به عنوان پرطرفدارترین در گوگل دارد، در حالی که علاقه به لیوریا نیز قابل توجه بوده است، زیرا جستجوها نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. همین روند برای برخی از شهرهای پولیگا و ساردینیا، مانند سواحل گینوسا و آگلینتو مشاهده شده است.

دانیلا سانتانچه، وزیر گردشگری ایتالیا، گفت: من از کاهش آمار گردشگری صحبت نمی‌کنم، اما بحثم موفقیت گردشگری هم نیست. می‌توانم بگویم بالاخره می‌توانیم دوباره بحث گردشگری را شروع کنیم و برای حرکت‌های بعدی برنامه‌ریزی کنیم. در واقع، این اولین سال بدون محدودیت‌های کرونایی است، و بنابراین، می‌توانیم از سال صفر صحبت کنیم. ما در ماه ژوئن بالاتر از حد انتظار گردشگر داشتیم و پس از آن در ژوئیه آمار خوبی داشتیم. ماه اوت کمی افت را تجربه کردیم که دلایل خاص خودش را داشت، اما باید در مورد آن تأمل کرد.

او همچنین اشاره کرد که گردشگری در سال ۲۰۲۳ از برخی جنبه‌ها با چالش مواجه شده است و به فجایع زیست محیطی ایتالیا مانند سیل در ماه می‌ و آتش‌سوزی در اواخر جولای و اوایل آگوست اشاره کرد که بر نرخ رزرو گردشگران تأثیر گذاشت. دومین بازتابی که سانتانچه به آن اشاره کرد افزایش کلی قیمت‌هاست که کاملا منطقی است.

وزیر گردشگری ایتالیا در ادامه اشاره کرد: سال ۲۰۲۳ نشان‌دهنده سال گذار است که نشانه‌های مفیدی از تأثیر گردشگری بر آینده ارائه می‌دهد. بدیهی است که یونان مشهورترین مقصد تابستانی امسال بود و با شکست رقبای همیشگی خود از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، توانست جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha