راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در مراسم تجلیل از فعالان برتر راهنمایان گردشگری، آنان را سفیران فرهنگی ایران‌زمین و اصفهان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته ۳۱ مردادماه مراسم تجلیل از راهنمایان گردشگری فعال در ستاد نوروزی سال ۱۴۰۲ اصفهان در محل تالار هتل سپاهان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: خوشحالم که در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر فعال در حوزه راهنمایان فرهنگی و ایران‌گردی و جهانگردی در استان اصفهان فعال هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: به‌راستی راهنمایان گردشگری سفیران فرهنگی و روایت کننده تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران‌زمین هستند، پس آنان همواره مورداحترام هستند.

علیرضا ایزدی سرپرست پیشین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: افتخار دارم تا فعالیت ۳۱ ساله خود را در ۳ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با فعالیت به‌عنوان راهنمای ایران‌گردی و جهانگردی آغاز کردم.

او ادامه داد: به‌راستی راهنمایان گردشگری طلایه داران عرصه معرفی فرهنگ و تمدن ایران‌زمین هستند، پس چه نیکو است که تا تلاش کنیم توسط آنان که همگی جوان هستند، نسل جوان ایرانی که امروز از هویت اصیل خود آگاهی اندکی دارند را با این هویت اصیل آشنا کنیم.

در این مراسم از ۵۰ نفر از راهنمایان گردشگری فعال در آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان که در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha