ادای احترام مسئولان همدان به بوعلی سینا

همزمان با سالروز تولد ابوعلی سینا که به نام روز پزشک و همدان نام‌گذاری شده است، استاندار و معاونان استانداری همدان، آیت‌الله طه محمدی رئیس بنیاد بوعلی سینا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، شهردار همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در آرامگاه این فیلسوف برجسته با اهدای گل به مقام شامخ حکیم هزاره‌ها ادای احترام کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، در این مراسم که صبح امروز چهارشنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۲ در آرامگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت: شهر همدان به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان با قدمتی بیش از ۳هزار سال است که هنوز زندگی در آن جریان دارد، یکی از شهرهای بی‌نظیر جهان است

استاندار همدان افزود: در دوسال اخیر پیگیری‌ ویژه ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را در دستور کار داشتیم.

او گفت: از سال گذشته در یک اقدام فراگیر و هماهنگ در بین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری با محوریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فضای مناسبی برای ثبت جهانی آماده شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: امروز کارشناسان یونسکو به همدان آمده و در طول یک‌ هفته گزارش‌هایی را که مبنای ثبت‌جهانی است، آماده می‌کنند.

ادای سوگند پزشکی به صورت نمادین توسط پزشکان استان با لباس متحدالشکل دانش‌آموختگان این رشته بخش دیگری از آیین ادای احترام به بوعلی‌سینا بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060100082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha