اشتغالزایی ۲هزار کارآفرین دستاورد ۴۵سال فعالیت میراث‌فرهنگی در شهرستان زابل 

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل گفت: یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت های مختلف طی ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ایجاد اشتغال برای جمعیتی حدود ۲هزار کارآفرین صنایع‌دستی در شهرستان زابل است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیاوش سنجرانی در جلسه شورای اداری شهرستان زابل که صبح امروز در اولین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ دیپلماسی هوشمند و عزتمند" در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: هفته اول شهریور که مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با نام هفته دولت نامگذاری شده است، بهانه خوبی برای ارائه دستاوردها و تبیین و تشریح اقدامات به مردم است.

او افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها ۲ اثر ملموس در فهرست میراث‌ جهانی به ثبت رسیده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زابل ادامه داد: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته میراث‌فرهنگی در این منطقه بعد از انقلاب اسلامی زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی برای حدود ۲ هزار نفر ایجاد شد که این افراد در ۳۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

سنجرانی بیان کرد: تاسیس شرکت‌های صنایع‌دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره از جمله اقدامات شاخص دولت برای حمایت از صنعتگران است که منجر به ارتقای شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور در بین سایر کشورها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha