آیین افتتاح نمادین پروژه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین برگزار شد

هم‌زمان با آغاز هفته دولت، پروژه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با حجم سرمایه‌گذاری210 میلیاردریال و اشتغال‌زایی برای 97 نفر با حضور استاندار در هتل سنتی خانه تاریخی نبوی و هتل سنتی بهروزی به صورت نمادین افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی روز پنجشنبه 2 شهریور 1402 در این آیین گفت: این پروژه‌ها شامل هتل سنتی بهروزی، هتل سنتی خانه تاریخی نبوی( سعدالسلطان)، مرمت تزئینات صحن آستان مقدس امامزاده‌حسین، مرمت هشتی صفوی در دولتخانه صفوی، مرمت تزئینات کاخ‌موزه چهلستون، کف‌سازی محوطه چهلستون، مرمت شبستان شمال غربی مسجد جامع عتیق و مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی آوج می‌شوند.

خزائلی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه مرمت و احیای بناهای تاریخی اظهار کرد: طی دو سال گذشته 99 طرح مرمتی با حجم اعتبار 220 میلیارد ریال به اجرا در آمده و پروژه های مرمتی متعددی به‌ویژه بعد از سفر ریاست محترم جمهور به قزوین در اردیبهشت ماه 1401 در سطح استان فعال هستند.

او یادآور شد: همچنین در دولت سیزدهم 19 پروژه مرمت در قالب مشارکت با دستگاه‌ها و هیات امنای اماکن تاریخی مذهبی استان با حجم سرمایه‌گذاری 150 میلیاردریال به اجرادرآمده که از مهمترین آنها می‌توان به پروژه عظیم ساماندهی و مرمت آستان مقدس امامزاده حسین با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در این آیین همچنین گزارشی از دستاوردها و اهم اقدامات این اداره‌کل در دولت سیزدهم ارائه کرد.

در این آیین کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و تعدادی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060200150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha