پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع‌دستی گنبدکاووس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به ۱۰۶ متقاضی شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش میراث‌‎آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سال گذشته در استان سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات صنایع‌دستی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تاکید کرد: لازمه تحقق توسعه صادرات شناسایی ذائقه کشورهای هدف با استفاده از فرصت برگزاری هفته‌های فرهنگی است.

او گفت: گنبدکاووس به واسطه صنایع‌دستی فعال، روستای ثبت ملی تنگلی، سایت تاریخی جرجان، اسب‌سواری و فرش ترکمن بسته کاملی برای گردشگری است و راهنمایان گردشگری می‌توانند تورهای یک هفته‌ای را در این شهرستان برگزار کنند.

ساوری با اشاره به این‌که در حوزه تاسیسات گردشگری و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گنبدکاووس باید اقدامات جدی صورت گیرد، بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که علاقه‌مند ورود به این حوزه در گنبدکاووس هستند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: گنبدکاووس به‌واسطه ثبت جهانی میراث جهانی گنبدقابوس به‌عنوان اثر فاخر فرهنگی، تاریخی و بشری یک برند در کشور است لذا باید بر پایه این جایگاه، توسعه زیرساخت‌های آن انجام شود.

او احیا و بازآفرینی شهر تاریخی جرجان را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: شهرداری گنبدکاووس قول مساعد داد هر مبلغی که برای احیای شهر جرجان و مرمت آن بگذاریم مساوی آن مبلغ را تخصیص دهد؛ لذا تلاش داریم بودجه خوبی را از طریق ملی و وزات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این رابطه جذب کنیم تا در کنار تزریق مالی شهرداری اقدامات خوبی برای مرمت این شهر تاریخی اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha