در قبال زوار نه تنها در داخل کشور بلکه در خاک عراق هم مسئول هستیم

استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین ایلام در جلسه ستاد اربعین استان گفت: در قبال زوار نه تنها در داخل کشور بلکه در خاک عراق هم مسئول هستیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار و رئیس ستاد اربعین ایلام شامگاه شنبه 4 شهریور 1402 در جلسه ستاد اربعین استان با اعلام این خبر اظهار کرد: خدمات‌دهی به زائران امسال باید بیشتر از سال گذشته باشد و مسئولیت صفر تا صد زائر نه تنها در داخل کشور بلکه در قبال تشرف زائران از خاک عراق نیز مسئول هستیم.

استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین ایلام افزود: بازدید میدانی از پایانه به‌صورت مستمر انجام می‌شود و از نزدیک کار جابجایی زوار بصورت رایگان با استفاده و اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید که با رایزنی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با مقامات عراقی انجام شد، این مورد هم مورد بررسی قرار گرفت.

بهرام‌نیا گفت: این تعداد دستگاه اتوبوس کار جابجایی زوار از پایانه زرباطیه تا شهر کوت را بطور رایگان انجام و بعد از منتقل شدن به شهر کوت از طریق اتوبوس به شهرهای نجف و کربلا منتقل می‌شوند.

او تصریح کرد: اخبارهای غیرواقعی در رابطه با استان ایلام و مرز مهران از جمله مسدود شدن راه‌های استان و یا ازدحام جمعیت در نقطه صفر مرزی و معطلی زوار منتشر می‌شود که موج منفی ایجاد می کند، لذا همه باید تابع سیاست‌های اربعین کشور باشیم.

استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین ایلام اضافه کرد: می‌طلبد در رابطه با هر گونه اطلاع‌رسانی از وضعیت مرز مهران و آمارها و در جهت وحدت رویه و جلوگیری از چند صدایی همه برای رضایت‌مندی زائران هماهنگی لازم در انجام مصاحبه‌ها داشته باشند، اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که مبنایی داشته باشد و خلاف مبنا صحبت نشود تا منجر به زائر هراسی نشود.

بهرام‌نیا خاطر نشان کرد: هیچ مشکل و کمبودی برای پارک خودرو شخصی زوار در مهران نداریم و ظرفیت کافی برای پارکینگ هنوز وجود دارد، به جهت هماهنگی همه باید تابع سیاست‌های ستاد اربعین باشیم و از جزیره‌ای عمل کردن خودداری شود.

اوبا بیان اینکه ظرفیت پارک خودرو در مهران بیش از ۱۸۰ هزار خودرو است و تاکنون ۷۲ هزار خودرو پارک شده است، خاطر نشان کرد: همدلی و هم‌آوایی و وحدت خوبی بین اعضای ستاد اربعین و بسیج و سپاه و نیروی انتظامی وجود دارد و همه برای خدمت‌رسانی به زائران همدل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha