‌سیاه‌چادر سوغات محلی ویژه زائران در شهرستان چرداول برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برپایی سیاه‌چادر پذیرایی ویژه زائران در ورودی شهرستان چرداول شهرشباب خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در ورودی شهرستان چرداول واقع در شهر شباب سیاه‌چادر پذیرایی از زائران با پخت غذاهای محلی، نان محلی و شیرینی‌های سنتی در راستای معرفی این صنعت از زائران وردی به استان پذیرایی برپا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: تمهیدات لازم برای ورود زائران به استان برای رفاه حال زائران و مسافران عتبات عالیات اندیشیده شده و همچنین در این ایام با انجام تبلیغات مناسب و معرفی سوغات، نان محلی، شیرینی‌های سنتی وغذاهای محلی با برپایی سیاه‌چادرها که می‌تواند ایلام را به تمامی کشور معرفی کند در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام  که دروازه عتبات عالیات است فرصتی مناسبی است تا ضمن ارائه خدمت وخدمات‌رسانی به زائران، مجالی برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در بین زوار فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha