کارگاه سوزن‌دوزی در دلگان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان گفت: به‌مناسبت هفته دولت کارگاه صنایع‌دستی سوزن‌دوزی در این منطقه افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگانبه گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، عیسی مزاری‌فرد روز یکشنبه 5 شهریورماه 1402 در حاشیه افتتاح کارگاه صنایع‌دستی بیان کرد: این کارگاه سوزن‌دوزی با هدف حفظ و ترویج این هنر بی‌بدیل در روستای علی‌آباد کلان ظهور با کمک دهیار روستا افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان افزود: تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی می‌تواند در کاهش بیکاری، فقرزدایی و ایجاد درآمد برای صنعتگران و هنرمندان شهرستان و حتی روستاها و نیز بهبود تولید ملی و رونق صادرات غیرنفتی موثر باشد.

او با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقه‌مندان و همچنین معرفی فرصت‌های شغلی می‌تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، تصریح کرد: تمام تلاش اداره میراث‌فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در راستای حفظ و احیای رشته‌های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

مزاری‌فرد تاکید کرد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دلگان خاطر نشان کرد: امید است با رشد و توسعه صنایع‌دستی گام‌های موثری در راستای ایجاد فرصت‌های ‏شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی پیدا و زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

مزاری‌فرد گفت: از ابتدای سال تاکنون به بیش از 100 نفر از هنرجویان روستا آموزش‌های لازم داده شده که این افراد گواهینامه مهارتی نیز دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha