افتتاح ۲ کارگاه صنایع‌دستی در فنوج سیستان و بلوچستان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فنوج گفت: همزمان با چهارمین روز از گرامی‌داشت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان ۲ کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف رئیسی امروز یکشنبه 5 شهریورماه 1402 در حاشیه افتتاح این کارگاه‌ها گفت: در چهارمین روز از هفته دولت با عنوان «دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه» ۲ کارگاه صنایع‌دستی سوزن‌دوزی و حصیربافی افتتاح شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فنوج با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقه‌مندان و همچنین معرفی فرصت‌های شغلی می‌تواند زمینه اشتغال‌ را فراهم کند، افزود: تمام تلاش اداره میراث‌فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در راستای حفظ و احیای رشته‌های فعال و نیمه‌فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی را که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهد کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

او با بیان اینکه اداره میراث‌فرهنگی پیگیر بیمه صنعتگران است، تصریح کرد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار دارد.

رئیسی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های این اداره شرکت در نمایشگاه صنایع‌دستی استان تهران ویژه عشایر و روستائیان در مهرماه است که سه گروہ سازودھل محلی فنوج (دوچاپی)، گروہ بانوان سوزن‌دوز پلی‌وار و چکن و گروہ حصیربافی در این نمایشگاہ شرکت خواھند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha