توسعه اقامتگاه بوم‌گردی موجب احیای مازندران می‌شود

استاندار مازندران توسعه اقامتگاه بوم‌گردی را موجب احیای مازندران دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سید محمود حسینی‌پور شامگاه دوشنبه ششم شهریور۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه تجمیعی ۵۵ پروژه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و اقامتگاه بوم‌گردی «خوش‌او» بخش مرکزی رویان نور با اشاره به مجموعه گردشگری زیبای بهره‌برداری شده که منشاء انتقال سنت هاست،افزود: مجموعه‌های بوم‌گردی انتقال فرهنگ روستایی است که باید با توسعه آن در استان با توجه به صاحب تمدن بزرگ مازندران تلاش کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه بوم‌گردی صنعتی است که امروز در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به طبیعت زیبای مازندران باید بتوانیم برای احیاء مازندران بزرگ اقامتگاه بوم‌گردی را احداث کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه ظرفیت‌های استان مورد غفلت واقع شده بود و باید این ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه سالانه ۳۵ تا ۴۰ میلیون جمعیت وارد مازندران می‌شوند، اما نتوانستیم از این تعداد بهره‌وری گردشگری داشته باشیم، گفت: باید مسافرین را به گردشگر تبدیل تا بحث اقتصادی استان را فعال کنیم.

او با اشاره به روستاهای بسیار در شهرستان نور، افزود: باید این منطقه به هاب بوم‌گردی مازندران تبدیل شود که با این اقدام گردشگر می‌تواند از دریا، طبیعت جنگل استفاده کنند و همچنین جوانان ثروت خود را افزایش دهند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باغداری بخش مرکزی نور باید برند شود، گفت: باغ فندق را باید از ۶۰۰ تن به ۶هزار تن تولید افزایش داد.

حسینی پور به ۵۰۰ روستای استان به عنوان هدف توانمندی اقتصادی شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: تک تک روستاهای مازندران به‌ویژه غرب استان باید مقصد گردشگری شوند و رقابت در همه روستاها صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه گردشگری در دنیا پردرآمدترین صنعت است و چرا نباید از این صنعت استفاده کنیم، گفت: مهم‌ترین اقدام در این منطقه ترویج صنعت گردشگری است.

استاندار مازندران از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواست تسهیلات برای ایجاد و ترویج اقامتگاه‌های بوم‌گردی اختصاص دهد و خاطرنشان کرد: ایجاد بوم‌گردی برای توجه به ارزش‌های اکوتوریسم است که باید این ارزش‌ها را به همه نشان دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha