تغییر سلیقه گردشگران روسی در سفرهای خارجی/ ایران در میان روس‌ها ۲ برابر محبوب‌تر شده است

گردشگری روسیه به سرعت در حال بهبود است، انتخاب مقصد پس از محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا و سایر محدودیت‌ها تغییر کرده است.

به‌گزارش میراث آریا، در مقایسه با تابستان سال گذشته، مسافران روسی به طور فزاینده‌ای کشورهای خاورمیانه و نزدیک را برای سفر انتخاب می‌کنند و از مسیرهای سنتی اروپایی دور می‌شوند.

در بازه زمانی ۱ ژوئن تا ۲۵ اوت، حجم گردشگران روسی به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است.

ترکیه همچنان محبوب‌ترین مقصد سفر در بین روس‌ها است. امسال این کشور ۲۷ درصد بیشتر از تابستان گذشته پذیرای گردشگران بود. با این حال، تقاضای فزاینده برای مسیر «شرق» را نمی‌توان صرفا به جذابیت ترکیه نسبت داد. امارات متحده عربی توانسته است ۳۷ درصد بیشتر بازدیدکنندگان روسی را جذب کند؛ این رقم با توجه به بالا رفتن دمای روز که در دبی، شارجه و ابوظبی به ۴۰ درجه می‌رسد قابل توجه است.

در کنار این دو مقصد، خاور نزدیک و خاور میانه توجه مسافران روسی را به خود جلب کرده است. آمار سفر گردشگران روس به ایران افزایشی ۱۱۵درصدی را تجربه کرده است و مسافران روسی که به عربستان سعودی سفر می‌کنند هم ۱۲۳درصد افزایش داشته است. از نظر تعداد کل گردشگران، این منطقه اکنون از کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

آفریقا نیز شاهد افزایش چشمگیر علاقه روسیه بوده است. مصر افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است و ۱۷۶ درصد بیشتر گردشگران روسی را در تابستان امسال جذب کرده است. سال گذشته، این کشور از نظر محبوبیت در بین مسافران روسی، رتبه هفتم را به خود اختصاص داد. با این حال، فصل ۲۰۲۳ امسال آن را به پنج مقصد برتر تعطیلات خارجی برگردانده است. یکی دیگر از مقاصد شکوفا در آفریقا، تونس است که ۳.۵ برابر بیشتر از گردشگران روسی پذیرایی کرده است.

جذابیت گردشگری آسیا با افزایش ۳۹.۴ درصدی در سفرهای خارجی تشدید شده است. این رشد در درجه اول ناشی از اشتیاق بالا برای مقاصدی مانند مالزی، سریلانکا، کره جنوبی و اندونزی است. این کشورها در مجموع شاهد افزایش چهار برابری تعداد گردشگران روسی نسبت به تابستان گذشته بوده اند.

مسافران روسی کاوش در قلمروهای آمریکای لاتین را نیز آغاز کرده‌اند. جریان گردشگران به کوبا در مقایسه با فصل سال گذشته شانزده برابر افزایش یافته است، در حالی که ونزوئلا بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha