آداب‌ و رسوم و فرهنگ دارالعباده بخشی از میراث ناملموس یزد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد عنوان کرد: آداب و رسوم و فرهنگ دارالعباده بخشی از میراث ناملموس استان یزد است.

به ‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته هفتم شهریورماه نشستی در راستای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی با حضور مدیرکل و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، رئیس و اعضای شورای شهرستان، رئیس اداره شهرستان یزد و جمعی از مسئولین در محل اداره کل برگزار شد.

در این نشست احمد آخوندی با تأکید بر رعایت اصول اسلامی در مباحث گردشگری، عنوان کرد: آداب و رسوم و فرهنگ دارالعباده بخشی از میراث ناملموس یزد است و شناسایی و ثبت آن در فهرست آثار ملی ایران لازم است.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر ارتباط و تعامل بیشتر شهرداران در راستای حفاظت و مرمت ابنیه تاریخی به‌صورت مشارکتی با حوزه میراث فرهنگی تأکید کرد.

در این نشست در خصوص بافت سنتی محله پایین رحمت‌آباد، بافت تاریخی شاهدیه بحث و گفت‌وگو و مقرر شد با ارسال طرح‌های تهیه‌شده به اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و تحریر تفاهم‌نامه نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام شود.

آداب‌ و رسوم و فرهنگ دارالعباده بخشی از میراث ناملموس یزد است

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha