مجتمع گردشگری کشاورزی در فومن گیلان افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از افتتاح یک واحد بوم‌گردی با محوریت گردشگری کشاورزی به مناسبت هفته دولت در شهرستان فومن خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، این واحد گردشگری طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حاشیه این افتتاح، صنعت گردشگری را از اضلاع مهم در توسعه‌ پایدار عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین صنایعی که می‌تواند در کاهش تورم و حمایت از رونق تولید ایفای نقش کند، موضوع گردشگری است.

ولی جهانی تصریح کرد: با توسعه‌ زیرساخت‌های مورد نیاز در گردشگری می‌توان علاوه بر رونق اقتصادی از مهاجرت روستائیان به شهرها هم جلوگیری کرد و وقتی این اتفاق بیفتد روح زندگی در روستاها زنده خواهد شد، کشاورزی و دامپروری و صنایع‌دستی رونق می‌گیرد.

او افزود: این مجموعه گردشگری مساحتی بالغ بر 150 هزار مترمربع و 600 مترمربع زیربنا دارد که با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 400 میلیارد ریال و 40 میلیارد ریال تسهیلات دولتی افتتاح شده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تأکید کرد: با افتتاح این واحدهای اقامتی به طور مستقیم برای 20 نفر به‌شکل مستقیم اشتغال ایجاد شد.

جهانی افزود: این مجتمع دارای شش واحد اقامتی، یک رستوران سنتی و یک کافی‌شاپ به مساحت 100 مترمربع است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha