اقامتگاه بوم‌گردی محلاتی ها افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی محلاتی‌ها در شهرستان محلات خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، این مراسم روز گذشته 10 شهریور ۱۴۰۲، همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: این سرای سنتی مربوط به دوره قاجار است که عملیات مرمت و بازسازی برخی قسمت های تخریب شده آن توسط بخش خصوصی ذر طول ۵ سال انجام شده و با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی به بهره‌برداری رسید.

مرزبان گفت: اقامتگاه بوم‌گردی محلاتی ها در شهرستان محلات به مساحت 578 متر مربع  و دارای 8 اتاق و ظرفیت 30 نفر آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران شده است.

او ادامه داد: اقامتگاه بوم‌گردی محلاتی ها با سرمایه‌گذاری حدود 150 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است و اشغال‌زایی 10 نفر به صورت مستقیم را به دنبال دارد.

مرزبان با اشاره به اینکه بنای بوم‌گردی محلاتی‌ها مربوط به دوره قاجار بوده و با شماره ثبت 33232 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: مالک این اقامتگاه برای مرمت و تجهیز آن از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: گردشگران بسیاری به این منطقه می‌آیند و به دلیل نزدیکی به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همچون آب گرم محلات، دهکده گل و پارک سرچشمه و ... نیاز به اماکن اقامتی در این منطقه وجود دارد که با افتتاح این اقامتگاه بیش از 30 نفر را در این اقامتگاه می‌توان اسکان داد.

مرزبان با تاکید بر اینکه با افتتاح این اقامتگاه 30 اقامتگاه بوم گردی فعال در استان داریم، افزود: قطعا فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در رونق گردشگری تاثیر بسزایی دارد و در حال حاضر در هر اقامتگاه به طور متوسط برای پنج نفر به صورت مستقیم و ۱۰ تا ۱۲ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha