لباس تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد برگرفته از آثار تاریخی‌فرهنگی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از طراحی لباس مسابقات تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد برگرفته از آثار تاریخی، فرهنگی لرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای معرفی تاریخ و فرهنگی غنی استان لرستان، در طراحی لباس مسابقات تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور از آثار تاریخی، فرهنگی استان استفاده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ضمن تقدیر از مدیران باشگاه فرهنگی، ورزشی خرم‌آباد در طراحی لباس این تیم اظهار کرد: در لباس اول این تیم، استفاده از مفرغ 3هزار ساله لرستان و طرح لباس سنتی چوغا به چشم می‌خورد.

او ادامه داد: همچنین در لباس دوم تیم خیبر از طرح گلیم و مفرغ لرستان و در لباس سوم نیز از طرح قلعه فلک‌الافلاک و مفرغ لرستان استفاده شده است.

حسن‌پور اضافه کرد: در نشست با مدیران باشگاه فرهنگی، ورزشی خیبر خرم‌آباد که هفته پیش برگزار شد بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و همکاری دو طرف تاکید شد.

گفتنی است تیم خیبر خرم‌آباد در هفته نخست فصل جدید رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور شنبه یازدهم شهریورماه از ساعت 19 و 15 دقیقه در ورزشگاه تختی جم به مصاف پارس جنوبی جم این شهر می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha