موزه جدید مردم‌شناسی جناح بستک هرمزگان تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: موزه جدید مردم‌شناسی جناح بستک تکمیل می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی روز شنبه 11 شهریورماه 1402 با اعلام این خبر گفت: با تأکیدات مقام عالی استان مبنی بر تکمیل موزه جدید مردم‌شناسی جناح، این موزه با همکاری فرمانداری بستک تکمیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در سال 1396 فی‌مابین این اداره‌کل، فرمانداری و یکی از خیرین شهرستان بستک مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی موزه جدید مردم‌شناسی جناح، اسکلت و سقف بنای موزه جدید ساخته شد اما عملیات ساخت این موزه متوقف شد.

او با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده به‌زودی عملیات تکمیل این موزه دوباره از سر گرفته می‌شود، تصریح کرد: موزه جدید جناح در زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع در ورودی شهر جناح در حال ساخت است که در طراحی ساخت این موزه از المان‌های معماری جنوب استفاده‌ شده و ساختمان آن دارای انستیتو باستان‌شناسی، کارگاه مرمت، پایگاه میراث‌فرهنگی، اکو موزه و خزانه است.

موزه قدیم مردم‌شناسی بستک نخستین موزه خصوصی در استان هرمزگان است که طی 4 سال به‌عنوان موزه برتر بخش خصوصی در سطح کشور  برگزیده‌ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha