رضایت کامل زائران از خدمت‌رسانی در مرز شلمچه / لزوم خدمات‌دهی موکب‌های ایرانی تا پس از اربعین حسینی

معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به خوزستان و پس از بازدید از مرز شلمچه از رضایت کامل زوار در این مرز خبر داد و بر لزوم خدمت‌رسانی موکب‌های ایرانی تا چند روز پس از اربعین تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد مخبردزفولی امروز شنبه یازدهم شهریورماه 1402 در جلسه جمع‌بندی سفر به خوزستان، ضمن تسلیت ایام اربیعن حسینی، اظهارکرد: در موضوع اربعین حسینی آسیب‌شناسی از سال گذشته انجام و پس از آن برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای رفع نواقص انجام شد که همه این اقدامات یک الگو شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: سال گذشته مردم ساعت‌ها در مرزها گرفتار بودند به شکلی که برای مثال در مرز مهران به صف‌های کیلومتری مردم با هواپیما آب و غذا رساندیم.

او تصریح کرد: دولت با مسئولیت شخص رئیس‌جمهوری روی نقاط آسیبی که در سال گذشته به ویژه در موضوع زیرساخت‌ها وجود داشت، وقت کافی گذاشت و برنامه‌ریزی کرد تا مسائل و مشکلات را مرتفع کند.

مخبردزفولی با بیان این‌که دولت و وزارت راه و شهرسازی در اربعین امسال کار فوق العاده‌ای انجام داده است، عنوان کرد: چهارخطه شدن مسیرهای منتهی به مرزها و هزینه کرد بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه در موضوع فنی و مهندسی محورها طی چهار ماه یک کار بزرگ است.

او افزود: امسال با یک کار جمعی با محوریت ستاد اربعین و حضور و همراهی مردم و نهادهای انقلابی و اسلامی و همچنین گروه‌های جهادی و... شاهد این اتفاقات خوب در مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین حسینی هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که یکی از خصوصیات اصلی دولت، مردم‌محور بودن آن است، گفت: امروز وقتی در ورودی و خروجی مرز شلمچه حاضر شدیم کسی گله و شکایتی نداشت. در کشور عراق نیز همه مردم رضایت داشتند و مشکلی وجود نداشت.

او با بیان این‌که از همکاری و همراهی دولت و مردم عراق به جد تشکر می‌کنیم، گفت: همکاری دو دولت شرایط بسیار خوبی را در این ایام رقم زده است.

مخبر با اشاره به این‌که خوشبختانه مردم به تدریج در حال بازگشت از سفر اربعین هستند، ادامه داد: موضوع برگشت زائران و همچنین حمل و نقل آن‌ها رها نشود. در عراق رسم است که وقتی اربعین تمام می‌شود دیگر موکبی فعالیت نمی‌کند و به نوعی زائرانی که درحال برگشت هستند کسی از آن‌ها پذیرایی نمی‌کند و از این رو موکب‌های ایرانی باید تا چهار یا پنج روز پس از اربعین نیز به خدمت‌رسانی خود ادامه دهند.

او به همکاری دولت عراق درخصوص حمل و نقل زوار از نجف و کربلا به مرزها اشاره کرد و افزود: نخست‌وزیر عراق در این زمینه قول داده تا این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha