برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در دهلران ایلام به مناسبت اربعین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی به مناسبت اربعین در شهرستان‌ دهلران برپا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرزاد شریفی امروز 11 شهریور 1402 در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهرستان دهلران با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در مسیر تردد زائران اربعین در شهرستان دهلران برپا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی گفت: در این نمایشگاه‌ محصولات صنایع‌دستی این شهرستان دهلران شامل حصیر، گلیم، گیوه، منبت‌کاری، معرق، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی،جاجیم، زیورآلات سنتی، چرم‌دوزی و ... در معرض دید زائران عرضه می‌شود که خوشبختانه مورد استقبال بی‌نظیر زائران قرار گرفته است.

شریفی تصریح کرد: در مسیر بازگشت زائران و در کنار نمایشگاه‌ صنایع‌دستی سه سیاه‌چادر با همکاری اداره‌کل امورعشایری و اداره غله شهرستان دهلران به‌منظور انجام فعالیت‌های عشایری مختص استان و پخت نان محلی، آش سنتی وغذاهای محلی را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه‌ عنوان کرد که به‌صورت رایگان از زائران پذیرایی می‌کنند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از استان ایلام، این فرصت را ایجاد کرده است که ضمن ارائه خدمت و خدمات‌رسانی به زائران، از این فرصت برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان در بین زوار بهره گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha