کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و دستگیری یک متهم در طارم

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب و دستگیری دو نفر متهم در حین حفاری شهرستان طارم خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ حبیبیان گفت: یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط و دو نفر متهم در حین حفاری دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: هرگونه خریدوفروش، تبلیغات، ساخت و نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز میراث‌فرهنگی ممنوع است.

او گفت: پروندهٔ افراد شناسایی‌شده به همراه ادوات کشف‌شده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی برای اعمال قانون ارجاع داده شد. هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب جهت حفاری‌های غیرمجاز علاوه بر ضبط و توقیف برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه تا یک سال حبس است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha