راهیابی صنعتگر اردبیلی به مجمع بین‌المللی سفال ازبکستان

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل از راهیابی زهرا اصلانی صنعتگر اردبیلی به جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و نخستین همایش بین‌المللی سرامیک در ازبکستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاور قوام گفت: زهرا اصلانی هنرمند اردبیلی به جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی «کوقند» و نخستین همایش بین‌المللی سرامیک «ریشتان» راه یافت.

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به این نکته که از ایران تنها دو صنعتگر به این جشنواره راه یافته‌اند، افزود: این صنعتگر اردبیلی به عنوان نفر برگزیده در این جشنواره حضور خواهد داشت و به رقابت نهایی، نمایش و ارائه آثار خواهد پرداخت.

او تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی کوقند با شناسایی ۱۵۰ هنرمند از ۴۰ کشور کار خود را آغاز کرد و مراسم اختتامیه این جشنواره از ۳۱ شهریور تا یک مهرماه در تاشکند برگزار می‌شود.

دلاورقوام همچنین درمورد همایش بین‌المللی سرامیک توضیح داد: مجمع بین‌المللی سفال ازبکستان با هدف ارائه، بازیابی و توسعه سنت‌های سفالگری آغاز به فعالیت کرده و هدف آن گسترش تولید سفال و افزایش صادرات، حمایت از استادان این حوزه و بهبود این رشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061200840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha