ایجاد قرارگاه مشترک با عراق در ایام اربعین حسینی نتایج بسیار خوبی داشته است

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان گفت: ایجاد قرارگاه مشترک با کشور عراق در ایام اربعین نتایج بسیار خوبی داشته و باعث رفع مشکلات شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، در جلسه جمع‌بندی سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به استان خوزستان که در مرز بین‌المللی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در استان انجام شده است روند انجام کارها سهل و آسان شد به‌طوری که همه آماده خدمت به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) شدند و مشکل خاصی در شلمچه و چذابه نداشتیم.

استاندار خوزستان افزود: عملکرد در چذابه و شلمچه قابل قبول است و می‌توان با تمهیداتی که برای سال آینده اندیشیده می‌شود، اندک مشکلات باقی‌مانده را کاهش داد.

او از تکمیل طرح‌های عمرانی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبرداد و عنوان کرد: تکمیل طرح‌ها پس از اربعین نیز ادامه خواهد داشت و فعالیت عمرانی و زیرساختی مانند راه، حمل و نقل، راه‌آهن  و پل‌سازی‌ها در پایانه‌های مرزی تنها مختص به اربعین حسینی نخواهد بود.

حسینی‌محراب با اشاره به کارگیری ون در مرز چذابه افزود: مسئله حمل و نقل برای بازگشت زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای هستیم.

او ادامه داد: موکب‌داران در خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) سنگ تمام گذاشتند و اقدامات آن‌ها ستودنی است.

استاندار خوزستان با اشاره به عملکرد شایسته بهداشت و درمان تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی در زمینه تأمین و تجهیز عملکرد خوبی داشت و تاکنون کسری دیده نشده است.

او ابراز داشت: اتاق‌های سرد کمک بسیار شایسته‌ای به جلوگیری از گرمازدگی زائران اباعبدالله‌الحسین بودند و در سال آینده باید به صورت قوی‌تر شکل گیرند.

حسینی‌محراب عنوان کرد: نیروی انتظامی و مرزبانی عملکرد خوبی را برای تأمین امنیت زوار انجام دادند؛ قرارگاه مشترک با کشور عراق نیز نتایج بسیار خوبی داشته و مشکلات به‌سرعت رفع شد.

او ضمن قدردانی از خبرنگاران استان به دلیل پوشش اخبار مرزی خاطرنشان کرد: خبرنگاران تلاش مضاعفی داشتند و اخبار اربعین را به خوبی پوشش دادند اما هرچه در این راستا بیشتر تلاش کنیم کم است زیرا دشمنان می‌خواهند اربعین بی‌اثر باشد بنابراین باید مسئله اربعین در آیینه تلویزیون، رسانه، تبلیغات و … پررنگ‌تر شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان اظهار کرد: این نخستین بار در دنیاست، تابعیت‌های غیر ایرانی که در کمترین فرصت وارد کشور شدند، دولت جمهوری اسلامی به آن ‌ها اجازه داده است تا با داشتن گذر مرزی از کشور عبور و در عراق زیارت کنند و بازگردند.

او خاطرنشان کرد: سامان‌دهی جاده اهواز خرمشهر باید با جدیت بیشتر دنبال شود .

حسینی‌محراب در پایان با تأکید بر ترمیم پل‌های آبادان و خرمشهر تصریح کرد: پل‌های آبادان و خرمشهر باید ترمیم شود و استحکام بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061200843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha