آغاز مرحله دوم آموزش صنایع دستی در شهرستان زابل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل از آغاز مرحله دوم آموزش هنرهای صنایع دستی با مشارکت هلال احمر در شهرستان زابل خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیاوش سنجرانی اظهار کرد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌ و کارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی با تکیه‌ بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مرحله دوم در قالب پنج‌ رشته سیاه دوزی، خامه دوزی، البسه محلی، چرم و مصنوعات چرمی و سفال در شهرستان زابل آغاز شد.

او افزود: این دوره‌ها از ۱۵مرداد شروع و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل ادامه داد: هنرآموزان پس از پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: به‌ منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد که در این زمینه افراد جهت اخذ تسهیلات به بانک معرفی می شوند که این معرفی افراد به شرط بهره مند شدن از تسهیلات، اعلام و در سامانه اشتغال نیز ثبت خواهد شد.

سنجرانی با بیان اینکه تشویق و ترغیب عموم هنرجویان و علاقمندان و همچنین معرفی فرصت های شغلی می تواند زمینه اشتغال را فراهم کند، گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهند کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha