پاراتور بزرگ نابینایان کشور برگزار می‌شود

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان از برنامه‌ریزی و برگزاری پاراتور بزرگ نابینایان کشور به میزبانی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی خرازی با اعلام این خبر اظهار کرد: گردشگری نابینایان یکی از چالش‌برانگیزترین و در عین حال شیرین‌ترین بخش‌های گردشگری دسترس‌پذیر است که باتوجه به این موضوع، از سال ۱۳۹۵ طرح پاراتورهای نابینایان با همکاری بخش‌های مختلف خدمات گردشگری خوزستان و اجرای راهنمایان عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در قالب کار گروهی، آغاز شد.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان افزود: اجرای پاراتور چهارم به مدت دو روز و یک شب اقامت در سال گذشته یکی از کامل‌ترین اجراهای این حوزه در کشور بود که همه بخش‌های گردشگری مانند اقامت، صنایع‌دستی، خرید، گشت، تفریح و... با زیرساخت‌های لازم برای گردشگران نابینا براساس استانداردهای گردشگری دسترس‌پذیر در برنامه گنجانده شد.

او ادامه داد: پس از برگزاری چهار پاراتور نابینایان در استان طی سال‌های گذشته، با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و معاونت گردشگری این اداره‌کل، اکنون زمینه میزبانی پاراتور نابینایان کشور در خوزستان به مدت سه روز و دو شب اقامت از ۲۴ تا ۲۶ آبان امسال و امکان ثبت‌نام نابینایان از سراسر کشور  فراهم شده است.

خرازی که عضو شبکه گردشگری دسترس‌پذیر اروپا (ENAT) نیز است با اشاره به موضوع اهمیت آموزش راهنمایان و بخش‌های خدمات گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نابینا و همچنین حضور مشاوران تاریخی و  مدیریت گردشگری، مشاور پزشکی و کارشناس حوزه نابینایان در اجرای پاراتور، خاطرنشان کرد: آموزش مهمترین بخش از گردشگری دسترس‌پذیر است که برای هر برنامه آموزش‌های لازم به راهنمایان و نیروهای بخش خدمات گردشگری داده شده است و به طور قطع برای پاراتور بزرگ نابینایان کشور به میزبانی استان خوزستان،  آموزش جزو جدایی‌ناپذیر این برنامه خواهد بود.

او درباره مکان‌های مورد بازدید این پاراتور در آبان‌ماه گفت: موزه هفت‌تپه، محوطه جهانی چغازنبیل و جاذبه‌های شهر جهانی شوشتر، مکان‌های بازدید پاراتور نابینایان هستند و اقامت در شهر شوشتر به مدت دو شب است.

طراح و مجری گشت‌های نابینایان عنوان کرد: با وجود تجربه از اجراهای پیشین، از هم‌اکنون بررسی‌های میدانی و بازدید از محوطه‌های موردنظر، اقامتگاه و رستوران‌ها آغاز شده تا امکانات و زیرساخت‌ها به‌روزرسانی شوند.

او خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این گشت می‌توانند با شماره همراه 09371066967 تماس حاصل کنند.

پاراتور بزرگ نابینایان کشور برگزار می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha